فاکس‌کان به جمع تولیدکنندگان تراشه 14 نانومتری می‌پیوندد

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
گزارش شده که فاکس‌کان، تولید کننده مطرح محصولات اپل، خود را برای تولید تراشه با لیتوگرافی 14 نانومتری آماده می‌کند تا از آن در محصولات مختلف بهره ببرد. این کارخانه بزرگ که تولید تراشه برای شرکت‌هایی مانند اپل، آمازون، بلک بری، سونی و غیره را برعهده دارد به دنبال تصاحب شرکت Socle است تا توان تولیدی خود در زمینه ساخت نیمه‌هادی‌ها را افزایش دهد.
تبلیغات

کمپانی Socle Technologies، خود یک کارخانه تولید کننده تراشه است که براساس معماری هسته‌های Cortex آرم چندین پردازنده مختلف را راهی بازار کرده است. این کمپانی اخیرا به سمت تولید تراشه براساس لیتوگرافی 14 نانومتری گام برداشته، اما برای رسیدن به فناوری تولید با این لیتوگرافی 14 نانومتری نیاز به سرمایه گذاری بزرگی دارد و به همین دلیل نیز فاکس‌کان وارد عمل شده است.

فاکس‌کان با سرمایه گذاری در Scale به این شرکت در تولید تراشه‌های 14 نانومتری کمک می‌کند و از طرف دیگر می‌تواند نیاز مشتریان خود به این نوع از تراشه‌ها را مرتفع کند. این کمپانی حتی می‌توانند محصولات تحت برند خود را وارد بازار کند و شاید روزی به یکی از تولیدکنندگان بزرگ SoC (سیستم-روی-یک-چیپ) بدل شود.

اگر این اتفاق رخ دهد، احتمالا فاکس کان قادر خواهد بود تا تراشه‌های قدرتمند اما ارزان قیمتی را روانه بازار کند و از این رو شاهد محصولات با کیفیت اما خوش قیمتی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات