
ممکن است برای نسل بعدی پرچمدار سامسونگ تبلیغات چندانی را شاهد نباشیم؛ حداقل نه به اندازهی سالهای پیش. روز جمعه سامسونگ اعلام کرده است که این شرکت مخارج بخش تبلیغات خود را کاهش خواهد داد. این غول تکنولوژی به تازگی گزارش مالی جدید خود را منتشر کرده است که پس از دو سال افزایش پیاپی در سود کسب شده، این بار حکایت از کاهش سود دریافتی این شرکت دارد.
مقداری از سرزنشها بابت این کاهش، متوجه هزینههای سنگین بازاریابی و تبلیغات سامسونگ است. پس از ارائهی گزارش مالی، کیم هیونجون، نائب رئیس این کمپانی در یک کنفرانس به تحلیلگران گفته است که کمپانی متبوع وی، در سال جاری، بودجه بازاریابی بخش موبایل خود را کاهش خواهد داد. البته همچنان سامسونگ برنامههای تبلیغاتی بزرگی برای معرفی محصولات خود در خلال المپیک زمستانی روسیه دارد. در بازیهای المپیک زمستانی، هر ورزشکار به گونهای سخاوتمندانه، یک گلکسی نوت 3 از سامسونگ دریافت خواهد نمود.
سامسونگ در نظر دارد در عین حال که مخارج بازاریابی خود را کاهش میدهد، اثربخشی هر دلار از مخارج تبلیغاتی آینده را بیش از پیش گسترش دهد. این حرکت به منزلهی پذیرش ریسک بزرگی برای سامسونگ خواهد بود چرا که هر یک از رقبای این شرکت میتواند با یک کمپین تبلیغاتی هنگفت رشته های سازندهی کره جنوبی را پنبه کند و سامسونگ بخاطر کاهش بودجه بازاریابی توان مقابلهی کمی خواهد داشت. کیم هیونجون میگوید:
ما از نفوذ رخدادهای ورزشی جهانی نظیر المپیک زمستانی و نیز کانالهای توزیع و خردهفروشی خود بهره خواهیم برد... اما تلاش خواهیم کرد که اثرگذاری مخارج بازاریابی خود را افزایش داده و در عین حال مجموع بودجهی بازاریابی موبایل را کاهش دهیم تا درآمد امسال را در مقایسه با سال پیش بهبود بخشیم.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.