راه‌حل مایکروسافت برای مقابله با نفوذگری NSA، استفاده از سرورهایی در خارج از خاک ایالات متحده است

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از بمب‌های خبری دنیای فناوری در سال 2013 میلادی، افشای خبر جاسوسی آژانس‌امنیت‌ملی آمریکا از شهروندان این کشور از طریق زیرساخت‌های ارتباطی کمپانی‌های بزرگی است که در آمریکا در حال فعالیت هستند. ادوارد اسنودن پرده از این حقیقت شگفت‌آور برداشت که بسیاری از کمپانی‌ها همچون یاهو، گوگل و مایکروسافت را با بحران‌های امنیتی مواجه ساخت. هم‌اکنون مایکروسافت راهکاری را برای این موضوع یافته است که در ادامه به بررسی جزئیات آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
تبلیغات

امروز مایکروسافت اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ تأسیس خود، به‌منظور رفع نگرانی از امکان دسترسی آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) به مشتریان خود در کشورهای غیر از ایالات متحده، پیشنهاد استفاده از سرورهای خود در مکان‌هایی خارج از مرز‌های این کشور را می‌دهد. براساس گزارشی که در فایننشال‌تایمز منتشر شده است، مایکروسافت این برنامه را پس از آن به اجرا گذاشته است که متوجه شد NSA از شبکه و سرورهای این شرکت برای جاسوسی از اطلاعات برخی از شهروندان برزیل و اتحادیه اروپا استفاده کرده است. مایکروسافت تنها کمپانی فعال در این حوزه است که امکان استفاده از سرورهای خارج از ایالات متحده را برای کاربران ممکن ساخته است؛ هرچند شواهد موجود نشان از نفوذ NSA به سایر کمپانی‌های موجود همچون یاهو و گوگل نیز دارد.

مطمئناً نمی‌توان به قطعیت در مورد توان پیشگیری این راهکار در مقابل حملات NSA اظهار نظر کرد؛ هرچند استفاده از سرورهای خارج از خاک آمریکا می‌تواند به‌عنوان لایه‌ی امنیتی قوی‌تری در نظر گرفته شود؛ چراکه در صورت مداخله و انجام حملات امنیتی از طریق NSA، کشورهای میزبان و قوانین محلی، مواضع سخت‌تری را نسبت به کمپانی‌های مورد نظر در قبال این حرکت نشان خواهند داد. این حرکت در ادامه‌ی انتقال ترافیک مایکروسافت از آمریکا به کشورهای دیگر است. این امکان برای کاربرانی که در مورد مسائل امنیتی بسیار حساس هسند، مناسب خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات