لنوو بخش سرورهای x86 کمپانی IBM را به مبلغ 2.3 میلیارد دلار مال خود کرد

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش از این در زومیت خواندید، کمپانی چینی لنوو اعلام کرده بود که در حال مذاکره برای خرید بخش سرور یکی از کمپانی‌های نام‌آشنا در این حوزه است.در زمان انتشار این خبر، کارشناسان دو کمپانی IBM و DELL را به‌عنوان کمپانی‌هایی با پتانسیل بالا برای فروش بخش سرور خود معرفی کرده‌ بودند که هر دو کمپانی این خبر را تکذیب کرده بودند. اما لنوو امروز اعلام کرد که بخش سرور IBM را تصاحب کرده است. با ما همراه باشید.
تبلیغات

هرچند در زمان انتشار این خبر، IBM این خبر را تکذیب کرده بود، اما گویا این دوکمپانی به توافق رسیده‌اند؛ چراکه براساس گزارش‌هایی که ساعاتی پیش برمبنای اعلام رسمی لنوو منتشر شده است، این کمپانی چینی بخش سرور‌های x86 کمپانی IBM‌ را با قیمتی برابر 2.3 میلیارد دلار از آن خود کرد.این یکی از بزرگترین مبادلات انجام شده در تاریخ صنعت فناوری کشور چین است.

براساس توافق حاصل، IBM برخی از بخش‌های مرتبط با کسب و کار سرورها را نگه خواهد داشت که از جمله‌ی آن می‌توان به System Z Mainframes، Power Systems، Power-Based Flex Servers، PureApplication و PureData Appliance اشاره کرد. همچنین 7,500 نیروی کار شاغل بخش سرور که تحت لوای IBM، در اقصی نقاط جهان مشغول به کار بودند، می‌توانند همچون گذشته به انجام وظایف خود زیر پرچم لنوو ادامه دهند.

با انتشار گزارش‌های مالی مربوط به سال گذشته، بخش مربوط به Syatem x در IBM در مقایسه‌ با سال 2012، کاهشی 15 درصدی را در فروش محصولات به نام خود ثبت کرده بود. هرچند به‌نظر می‌رسد این اقدام، مواضع لنوو را در قبال رقیب این کمپانی، یعنی اچ‌پی بیش از پیش تقویت خواهد کرد. لنوو می‌تواند جای پا خود را در صنعت رو به افول پی‌سی‌ها بیش از پیش تقویت کند.

این دو کمپانی پیش از این نیز تجربه‌ی انجام چنین مبادلاتی را دارند. در سال 2005، لنوو کسب‌و‌کار کامپیوترهای شخصی IBM را با مبلغی برابر 1.25 میلیارد دلار از آن خود کرده بود.

این اقدام نیز حرکتی از جانب یکی از کمپانی‌های مطرح و سیری‌ناپذیر شرق آسیا است. چین با گسترش و توسعه صنعت فناوری خود، در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین قدرت‌های جهان و تهدیدی برای یکه‌تازی ایالات متحده در این زمینه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات