گزارش عملکرد مالی AMD در سه ماهه چهارم 2013: رشد 38 درصدی و درآمد 1.59 میلیارد دلاری

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
امروز صبح کمپانی AMD، تولید کننده مطرح نیمه هادی در دنیا، گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2013 را ارائه کرد. در گزارش این شرکت خبر از رشد 38 درصدی درآمد نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته داده شده است.
تبلیغات

AMD در سه ماهه پایانی ساله 2013 توانسته به درآمد 1.59 میلیارد دلار دست یابد که نسبت به سه ماهه سوم سال 2013 حدود 9 درصد و نسبت به سه ماهه چهارم سال 2014 حدود 38 درصد رشد داشته است.

AMD در سال 2013 در مجموع 5.3 میلیارد دلار درآمد داشته که در مقایسه با سال 2012 کاهش 2 درصدی را تجربه نموده است. هرچند حاشیه سود AMD در سال 2013 به 37 درصد رسیده که نسبت به 23 درصد سال 2012 بهبود یافته است، اما این میزان همچنان برای بازگشت AMD به وضعیت سوددهی کافی نبوده است. این کمپانی در سال 2013 در مجموع حدود 83 میلیون دلار ضرر داده است، اما اگر تنها سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی را مد نظر قرار دهیم در این فاصله زمانی سود 89 میلیون دلاری را تجربه نموده است.

AMD در جلسه مربوط به ارائه گزارش عملکرد مالی خود، اعلام نموده که بر روی SoCهای نیمه سفارشی شده براساس معماری ARM نیز تمرکز خواهد کرد و امسال تنها به بازار PC اکتفا نخواهد کرد.

مهم‌ترین دلیل افزایش درآمد AMD در سه ماهه پایانی سال 2014 مربوط به تامین قطعات مورد نیاز در کنسول‌های بازی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است که پیش بینی می‌شود حدود 7 میلیون دستگاه از این دو کنسول تنها در 2 ماه ابتدای عرضه آنها به فروش رسیده باشد. AMD تامین کننده پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی نسل جدید کنسول‌های بازی مایکروسافت و سونی است.

AMD همچنین در سال 2014 بر روی تولید APUهای ارزان قیمت اما کارآمد سری A8 و A10 از خانواده Kaveri تمرکز خواهد کرد. این APUها هرچند از نظر بازده قادر به رقابت با سری Haswell اینتل نیستند، اما قیمت به مراتب ارزان‌تری دارند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا AMD از درآمد حاصل از فروش کنسول‌های بازی، قادر به بهبود جایگاه خود در بازار PC خواهد بود و همچنین تلاش این شرکت برای تولید SoC موبایل موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات