با کم‌رونق شدن بازار پی‌سی، اینتل تصمیم به تعدیل 5 درصد از نیروی کار خود گرفت

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از فاکتورهای اساسی در دوران پیشرفت رایانه‌های شخصی، اینتل بود. این کمپانی قدرتمند که محصولات بی‌بدیلی را برای پی‌سی‌ها عرضه می‌کند، هم‌اکنون با فروکش کردن عطش بازار برای پی‌سی‌ها و پایان یافتن دوران فروغ این محصولات، اینتل نیز با مشکلاتی مواجه شده و از این‌رو درصدد کاهش 5,000 نفر از نیروی کار خود است.
تبلیغات

اینتل دیروز بیانه‌ای صادر کرد که براساس آن خبر از تعدیل 5 درصدی نیروی کار خود در تمامی دفاتر بین‌المللی داد که در سراسر جهان گسترده شده‌اند.

اینتل هم‌اکنون در حدود 107,000 نفر کارمند در اختیار دارد که با احتساب رقم اعلام شده، 5,000 نفر از کل نیروهای آن از کار برکنار خواهند شد.

اینتل در این بیانیه خود اعلام کرده است که در حال تنظیم منابع برای آماده‌سازی روند تجاری خود در سال جاری است. تعدیل نیروی ذکر شده در کنار تجدیدنظر در منابع به انجام خواهد رسید.

همچنین اینتل در این بیانیه اعلام کرده است که هدف ما از کاهش پنج درصدی کارکنان، اخراج این نیروها نبوده و شامل مواردی دیگری می شود که منجر به کاهش نیرو خواهد بود. هدف ما نه اخراج نیروهای کاری خود، بلکه کاهش هزینه‌ها از طریق بازنشستگی، خروج از طرح‌های عام‌المنفعه و موارد دیگر است که در نهایت پنج درصد از نیروهای اینتل را شامل خواهد شد.

هرچند اینتل در گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی، خبر از رشد درآمد کسب شده داد، اما همچنان مسائلی وجود دارد که می‌تواند در آینده برای اینتل خطرساز باشد.

برین‌کرزانیچ، مدیرعامل کمپانی اینتل با بیان تضعیف بازار در خصوص گزارش مالی این چنین اظهار نظر کرد.

فعالیت کاربران اینترپرایز در سه‌ماهه‌ی آخر سال جاری میلادی از انتظارات ما کمتر بود و ما انتظار فروش بالاتر و کسب درآمد بیشتری در این حوزه داشتیم.

همچنین در مورد به‌تعویق افتادن بازگشایی کارخانه‌ی موجود در آریزونا نیز کرزانیچ اشاراتی به کاهش فروش در بازار پی‌سی‌ها کرد.

ما مجبور بودیم تا پروسه‌ی ساخت و ساز ساختمانی را در عرض سه سال انجام دهیم. این پروسه بسیار پیچیده بود. در صورتی که به سه سال گذشته بازگردیم و نگاهی به صنعت رایانه بیاندازیم، شاهد وضعیت بهتری در صنعت رایانه‌های شخصی خواهیم بود. اما این روزها اوضاع بسیار متفاوت از پیش است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات