هنس‌وستبرگ، مدیرعامل اریکسون نیز به جمع کاندیدهای تصدی مدیرعاملی مایکروسافت پیوست

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
داستان انتخاب جایگزینی برای استیوبالمر، مدیرعامل کنونی مایکروسافت بسیار پیچیده شده است و می‌توان این پروسه‌ را از انتخابات ریاست‌جمهوری برخی کشورها نیز سخت‌تر دانست. اخیرا خبری منتشر شده است که براساس آن هنس‌وستبرگ، مدیرعامل کنونی کمپانی اریکسون، به‌عنوان یکی از کاندیداهای مدیریت مایکروسافت مطرح شده است.
تبلیغات

براساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، نام هنس‌‌وستبرگ، به‌عنوان یکی از کاندیداهای جایگزینی استیوبالمر برای تکیه زدن بر صندلی مدیرعاملی مایکروسافت مطرح شده است.

براساس گزارشی که بلومبرگ با کسب اطلاع از منابع آگاه به‌دست آورده است، مدیرعامل 48 ساله‌ی کمپانی تلکام سوئدی نیز به‌عنوان یکی از افراد توانا در دایره‌ی گزینه‌های موجود بر تصدی این سمت جای گرفته است. سایر گزینه‌های موجود روی میز، استفان‌الوپ مدیرعامل سابق نوکیا، تونی‌بیتز یکی از متخصصان مایکروسافت و ساتیانادلا یکی از متخصصان سرویس‌های ابری مایکروسافت است.

همانطور که می‌دانید استیو بالمر شهریور ماه سال جاری پس از 13 سال هدایت مایکروسافت اعلام بازنشستگی کرد. وی در اظهارات خود اعلام کرد که در 12ماه آتی رفته رفته سکان مایکروسافت را به دیگری واگذار خواهد کرد تا نفر بعدی مایکروسافت را از دوران انتقال به سلامت هدایت کرده و نسل جدیدی از ابزارها و سرویس‌های مایکروسافت را به بازار عرضه کند. همانطور که می‌دانید سیاست‌های مایکروسافت با خرید نوکیا به‌سوی تبدیل شدن به یکی از برترین‌ تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند با بهره‌گیری از اکوسیستم ویندوزفون سوق یافته است که در این‌صورت انتخاب مدیرعامل یکی از برترین‌ کمپانی‌های تولیدکننده‌ی تلفن‌های هوشمند آنچنان دور از ذهن نیست.

وستبرگ سابقه‌ی فعالیتی 25 ساله را در کارنامه‌ی خود دارد. وی در سال 2010 پس از دو سال کار در سمت مدیریت اجرایی اریکسون، به سمت مدیرعاملی کمپانی نام‌آشنای سوئدی انتخاب شد. وی در دوران مدیریت خود شاهد جدایی سونی از اریکسون بود که طی آن کمپانی مطبوع خود را به سلامت از این وادی خارج کرده و از آن پس به ارائه‌ی خدمات و سرویس‌ها برای تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند رو آورد.

اریکسون در شهریور ماه سال جاری قراردادی را با بخش توسعه‌ی پلتفرم تلویزیون‌های کابلی (IPTV) مایکروسافت به امضا رساند. این پلتفرم وظیفه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه IPTV را برعهده دارد. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به AT&T U-verse و Deutsche Telekom اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات