مایکروسافت 2.6 میلیارد دلار برای تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی به تولیدکنندگان ابزارهای هوشمند پرداخت خواهد کرد [بروز شد]

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات ارائه شده توسط افشاکننده‌ی همیشگی محصولات نوکیا و ویندوزفون، الدارمرتازین، مایکروسافت برای همه‌گیرشدن بیش از پیش تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی، دست به جیب برده و مبلغی برابر با 2.6 میلیارد دلار را خرج خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت پس از تصاحب بخش موبایل نوکیا، سعی بر این دارد تا سایر تولیدکنندگان نام‌آشنای تلفن‌های‌هوشمند را نیز با پرداخت مبالغی اغواکننده، به تولید تلفن‌های‌‌هوشمند با کیفیت، برای اکوسیستم ویندوزفون تشویق کند تا در کنار تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی، ابزارهای ویندوزفونی را نیز به بازار عرضه نمایند. پس از تصاحب نوکیا توسط ردموندی‌ها، بسیاری از تولیدکنندگان همچون سامسونگ، سونی و سایر تولیدکنندگان مطرح ابزارهای‌هوشمند، تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی را متوقف کردند.

براساس اخبار منتشر شده مایکروسافت درصدد پرداخت 1.2 میلیارد دلار به سامسونگ برای تولید تلفن‌هوشمند ویندوزفونی با رزولوشن 1080p است. همچنین سونی نیز از این معامله بی‌نصیب نمانده و مبلغ 500 میلیون دلار را به مناسبت تولید تلفن‌هوشمند Vaio خود دریافت خواهد کرد. هوآوری برای تغذیه بازار چین با محصولات ویندوزفونی، 600 میلیون دلار و سایر تولیدکنندگان محصولات ویندوزفونی نیز 300 میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

هنوز روش پرداخت این مبالغ روشن نیست و احتمالا ردموندی‌ها اقدام به پرداخت پول بصورت مستقم نخواهند کرد؛ بلکه توافقات در راستای ایجاد امکانی برای استفاده‌ی رایگان از گواهی ویندوزفون خواهدبود تا تولیدکنندگان تمایل بیشتری برای انتخاب این اکوسیستم در مقابل اندروید که کاملا رایگان است، داشته باشند. مایکروسافت همچنین در زمینه‌ی بازاریابی و هزینه‌های توسعه‌ی مربوطه نیز این کمپانی‌ها را یاری خواهد کرد. در این‌صورت شاهد رشد خوبی در تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی توسط تولیدکنندگان این محصولات خواهیم بود.

بروز رسانی:

مدیر بخش ارتباطات مایکروسافت به این خبر واکنش نشان داده و تایید کرده که مایکروسافت به دنبال گسترش همکاری خود با تولیدکنندگان تلفن هوشمند است، اما مبلغ اعلام شده در این گزارش را اغراق آمیز توصیف نموده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات