رای دادگاه استیناف: اپل پتنت‌ موتورولا را نقض نکرده است

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
داداگاه استیناف رسیدگی کننده به شکایت گوگل، کمپانی اپل را از اتهام استفاده‌ی غیرقانونی از پتنت‌های موتورولا در ساخت آیفون مبرا دانست. گوگل این کمپانی را متهم به استفاده از پتنت‌های موتورلا کرده بود.
تبلیغات

براساس گزارشی که رویترز منتشر کرده، دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده، اتهام وارده به کمپانی اپل را برای استفاده‌ی غیرقانونی و در واقع سواستفاده از فناوری‌های موتورولا در پروسه‌‌ی تولید آیفون، قبول نکرده است.

شاخه‌ی آمریکایی کمیسیون تجارت بین‌الملل که به جرایم استفاده‌ی غیرقانونی از پتنت‌ها رسیدگی می‌کند، پیش از این نیز در سال 2013 اعلام کرده بود که اپل هیچ‌یک از شش پتنت مورد ادعای گوگل را پس از در اختیار گرفتن موتورولا توسط غول جست‌وجو، بصورت غیرقانونی استفاده نکرده است. گوگل در سال 2012 موتورلا را با مبلغی به ارزش 12.5 میلیارد دلار مال خود کرد. موتورلا پرونده‌ی شکایت از اپل را در سال 2010 کلید زده و در آن ادعای استفاده‌ی غیرقانونی از فناوری‌های موتورولا را مدعی شده است. براساس ادعای موتورولا، اپل برای عدم فعال شدن ناخواسته‌ی تلفن‌هوشمند در زمان نزدیک کردن آن به صورت در زمان مکالمه، از فناوری‌های موتورولا استفاده کرده است.

لازم به ذکر است که فقط یکی از شش پتنت‌ مورد بحث توسط دادگاه ایالتی ایالات متحده مورد دعاوی قرار گرفته است.

این اولین باری نیست که اپل با سایر بزرگان دنیای فناوری در مورد پتنت‌ها به جنگ و جدل می‌پردازد. اپل از سال 2011 با غول فناوری مشرق زمین، سامسونگ پنجه در هم انداخته و تا این روز دعوای پتنتی این دو کمپانی پایان نیافته است.

مهرماه سال جاری نیز دادگاهی سامسونگ را به‌دلیل استفاده‌ی غیرقانونی از فناوری‌های اپل و آسیب رساندن به آن 290 میلیون دلار دیگر جریمه کرد که مبلغ کل جریمه را به 930 میلیون دلار رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات