براساس نتایج نظرسنجی فارستر، مایکروسافت بهترین برند ارائه‌ی کننده‌ی محصولات و سرویس‌های عرصه‌ی فناوری در ایالات متحده است

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
براساس نتایج یک تحقیق که توسط موسسه‌ی تحقیقاتی فارستر و در شهریور ماه سال جاری بین 4500 شهروند ایالات متحده به انجام رسیده، قوی‌ترین کمپانی‌های که سرویس‌ها و ابزارهای مصرفی را در زمینه‌ی فناوری عرضه می‌کنند از جامعه‌ی آماری منتخب، مورد سوال واقع شده است که نتایج حاصل مایکروسافت را به‌عنوان قوی‌ترین برند حاضر در بازار ایالات متحده نشان داده است. پس از مایکروسافت، اپل در جایگاه دوم و سونی و سامسونگ به ترتیب رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.
تبلیغات

در میان 10 نامی که در این تحقیق مورد سوال واقع شدند، نام کمپانی‌های مایکروسافت، اپل، سونی، سامسونگ، دل و هاولت-پاکارد (HP) به چشم می‌خورد.

مایکروسافت به لطف کسب اعتماد بالا در میان تمامی اقشار اجتماع و اکثر نسل‌های حاضر در ایالات متحده رتبه‌ی اول را مال خود کرده است. علاوه بر این، نام مایکروسافت به‌عنوان یکی از کمپانی‌های که وجود محصولات آن ضروری (Essential) است، مطرح شده است، در حالی که محصولات اپل در شمار تولیدات با کیفیتی قرار گرفته است که نیازهای کاربران را برطرف می‌کند، به بیان بهتر طیف محصولات مایکروسافت به‌عنوان یکی از ملزومات زندگی روزانه انتخاب شده است. علاوه بر موارد ذکر شده به نظر می‌رسد مایکروسافت با جامعه‌ی ایالات متحده ارتباط برقرار کرده است، در حالی که پیش از این برند اپل این رابطه را با جامعه داشت. تریسی‌‌استوکس، یکی از محققان موسسه‌ی تحقیقاتی فارستر است که این تحقیق را به انجام رسانده است. وی با اظهار شگفتی از نتیجه‌ی حاصل، اظهار می‌کند در صورتی که این تحقیق 12 تا 18 زودتر از موعد انجام شده صورت می‌گرفت، باید شاهد نتایج متفاوتی بودیم که به احتمال زیاد اپل در جایگاه نخست قرار می‌گرفت. وی همچنین اضافه کرد:

به‌علت حضور محصولات مایکروسافت در تمامی حوزه‌ها، از نظر کاربران محصولات دیگری را نمی‌توان جایگزین ویندوز و آفیس کرد. مایکروسافت محصولاتی را تولید می‌کند که ضرورت استفاده از آن همراه با منافعی است که این ضرورت لزوما نمی تواند بخشی از علایق اشخاص باشد، اما در مقابل اپل محصولات و سرویس‌های با کیفیت تولید می‌کند که نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. اما استفاده از محصولات اپل از نظر افراد پرسش شده، لزومی ندارد. به بیان بهتر، استفاده از محصولات اپل از منظر علایق افراد ضروری است، اما اگر این فاکتور را از محصولات اپل حذف کنیم، لزومی برای استفاده از آن نیست.

همچنین می‌توان عدم ارائه‌ی محصولاتی خلاقانه را در سال اخیر یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد که منجر به کسب رتبه‌ی دوم توسط اپل شده است. استوکس اضافه کرد: «اپل تا حدودی درخشش برند خود را از دست داده است»، اپل با استفاده از ارائه‌ی آگهی‌های خارق‌العاده و همچنین تولید محصولاتی لوکس و با کیفیت سعی در برانگیختن احساسات کاربران دارد که در یک سال اخیر فعالیت درخور تعریفی را از این کمپانی شاهد نبوده‌ایم.

مایکروسافت نظر تمامی بازه‌های سنی را به خود جلب کرده است، درحالی که اغلب طرفداران سامسونگ و اپل در بازه‌ی سنی پایین‌تری قرار داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات