سامسونگ با همکاران جهانی‌اش اکوسیستم UHD را توسعه می دهد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه بزرگ CES امسال اعلام کرد که اکوسیستم UHD خود را با همکاری چندین شریک چندرسانه‌ای جهانی‌اش توسعه می‌دهد تا از این طریق، سازگاری مصرف‌کننده با این فناوری را سرعت بخشیده و محتوای UHD را بیش از پیش برای آنها قابل دسترس کند.
تبلیغات

غول کره‌ای در کنفرانس خبری که در این نمایشگاه برگزار شد، اعلام کرد که در پی همکاری با شرکای چند رسانه‌ای، به زودی تجربه سرگرمی UHD را راحت تر در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار می دهد.

کیونگشیک لی، نائب رئیس تیم راهبردی خدمات کسب وکار تلویزیون‌های سامسونگ در این‌باره گفت:

ما به عنوان شرکتی که در بازار جهانی سلطه دارد، نه تنها وظیفه داریم که پیشرفته‌ترین محصولات را به مصرف کنندگان معرفی کنیم، بلکه باید بازار و اکوسیستم مطابق با آن را نیز ایجاد کنیم. از همین رو، به همکاری با شرکای محتوای جهانی و شبکه های توزیع خود ادامه می‌دهیم تا هم سازگاری مصرف کنندگان را با فناوری جدید UHD افزایش دهیم و هم محتوای UHD را برای آنها در دسترس قرار دهیم.

سامسونگ قصد دارد در این راستا با همکاری پیشگامان ارایه‌دهنده سرویس ویدیوی آنلاین یا استریم همانند آمازون، M-GO، نت‌فلیکس و همچنین ارایه‌دهندگان تلویزیون‌های ماهوارهای همچون DIRECTV و ارایه دهندگان تلویزیون کابلی همانند Comcast، محتوای UHD را از طریق اپلیکیشن و فناوری های دیگر این شرکتها ارایه دهد. با این حساب، دارندگان تلویزیون UHD سامسونگ به زودی به سرویس استریم محتوای UHD این شرکت به روشی کاملا راحت و ساده و تنها با دانلود اپلیکشن های این شرکت از Smart Hub دسترسی خواهند داشت.

محتوای UHD سامسونگ شامل فایل های با حجم بالا و کیفیت 8 میلیون پیکسلی است که نیاز به فناوری فشرده سازی و انتقال داده خاص دارد. البته به لطف رمزگشای HEVC که در تلویزیون های UHD سامسونگ موجود است و همچنین پلیر (پخش کننده) UHD این شرکت که مطابق با استانداردهای صنعتی تعریف شده، مصرف کنندگان از تماشای مناظر سینمایی و با کیفیت بسیار بالای این تلویزیون ها در خانه لذت کافی خواهند برد.

سامسونگ همچنین اعلام کرد که می خواهد یک UHD Video Pack (بسته ویدیوی UHD) معرفی کند که شامل فیلم ها و ویدیوهای مستند محبوب جهان است. این شرکت برای ارایه این بسته با استودیوهای تولید فیلم هالیوود شامل 20th Century، Fox Home Entertainment و Paramount Pictures همکاری کرده است. بسته ویدیوی UHD، یک HDD بارگذاری شده از فیلم ها و مستندهابی با کیفیت UHD است که به زودی برای فروش عرضه خواهد شد و مصرف کنندگان قادر خواهند بود محتوای UHD بیشتری را از طریق پنل Smart Hub's Multimedia دانلود کنند. سامسونگ قصد دارد همکاری‌اش را با شرکت های دیگر توسعه دهد تا در سال 2014 بتواند 50 آیتم محتوایی UHD را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات