گزارش مالی نگران‌کننده‌ی سامسونگ از درآمد و سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی منتشر شد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گزارش مالی خود را منتشر کرد که سهامداران و همچنین رسانه‌ها می‌توانند براساس آن در مورد عملکرد مالی سامسونگ در سال 2013 میلادی اظهار نظر کنند.
تبلیغات

سود عملیاتی کمپانی کره‌ای در سه‌ماهه‌ی چهارم در حدود 7.29 میلیارد دلار است. که نشان‌دهنده‌ی کاهشی 6 درصدی در قیاس با سال گذشته و سقوطی 16 درصدی در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم است. با یادآوری تعطیلات سال نوی میلادی و احتساب آمار آن در سه‌ماهه‌ی چهارم عمق وضعیت بد آمار مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم پی خواهیم برد، چراکه تعطیلات سال نوی میلادی یکی از بهترین زمان‌ها برای ثبت آمار فروش بالا برای کمپانی‌ها است.

این آمار نکته‌ی جلب توجهی دیگری نیز دارد و آن کاهش سود عملیاتی در مقایسه با سال گذشته است در حالی که درآمدهای سامسونگ در مقایسه‌ با سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است. سامسونگ درآمدی بالغ بر 55.4 میلیارد دلار را در سه‌ماهه‌ی چهارم به‌دست آورده است که کمتر از پیش‌بینی‌های انجام یافته است که درآمدی 57.3 میلیارد دلار را برای سامسونگ در نظر گرفته بودند.

دو سوم درآمد سامسونگ متعلق به فروش محصولات و خدمات بخش موبایل کمپانی کره‌ای است، اما می‌توان هزینه‌های بالای این بخش را عاملی برای ناکامی در دست‌یابی به پیش‌بینی‌ها عنوان کرد.

لی‌سئونگ‌ وو، تحلیل‌گر موسسه‌ی IBK، در این مورد چنین اظهار نظر می‌کند:

حتی با در نظر نگرفتن هزینه های سربار ، سود (عملیاتی و نه سود خالص) ، سود حاصل در سه‌ماهه‌ی چهارم از میزان پیش‌بینی‌ها کمتر است. سامسونگ جزئیات سود و زیان در بخش‌های مختلف کمپانی را ارائه نداده است، اما می‌توان حدس زد که هزینه‌های بازاریابی کلان در بخش موبایل یکی از عوامل کاهش سود در بخش موبایل کمپانی سامسونگ است.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که کاهش‌ سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی آخر سال 2013 منجر به کاهش پاداش‌ها در نمایندگی‌های این کمپانی در کره و سایر نقاط جهان خواهد شد. این مورد یکی از معدود مواردی است که در تاریخ بیست ساله‌ی مدیریت نوین لین‌کن‌هی، رئیس هیئت مدیره سامسونگ در این کمپانی رخ داده است. وی با سیاست‌های خود سامسونگ را تبدیل به یکی از شاخص‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی لوازم الکترونیک کرده است.

لی کمپانی سامسونگ را که در سال 1987 تولیدکننده‌ی تلویزیون بود از پدر خویش تحویل گرفت و در سال 1993 سامسونگ را تبدیل به یکی از قدرترین کمپانی‌های مجود در جهان کرد.

به گزارش رویترز یکی از سیاست‌های مرسوم در کمپانی‌های کره‌ای پرداخت حقوق پایین برای کارکنان است، در حالی که این کمپانی‌ها براساس عملکرد بخش‌های مختلف کمپانی، پاداش‌های خوبی را برای کارکنان در نظر می‌گیرند.

در دوهفته‌ی اخیر سهام سامسونگ در حدود 10 درصد سقوط کرده است که ارزش آن 19 میلیارد دلار است.

سامسونگ اعلام کرده است که گزارش نهایی مالی خود را در 24 ژانویه منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات