سامسونگ خانه هوشمند نسل جدیدش را در نمایشگاه CES معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ از خانه هوشمند جدید خود در CES 2014 رونمایی کرد. این خانه هوشمند امکاناتی فراهم می‌آورد تا تلویزیون‌های هوشمند، وسایل خانه و گوشی‌های‌ هوشمند به عنوان یک پلتفرم واحد به هم متصل شده و کنترل شوند.
تبلیغات

قرار است این سرویس در نیمه اول سال 2014 به صورت تجاری به واسطه ابزارها و وسایل خانگی سامسونگ وارد بازار جهانی شود. این شرکت در راستای هدف دنیای یکپارچه و متصل، با شرکای مختلف شروع به همکاری کرده تا سرویس خانه هوشمند خود را به محصولات و خدمات دیگر نیز توسعه دهد و از این طریق، پایه‌های اولیه اکوسیستم خدمات خانه یکپارچه را که با سرعت بالایی در حال رشد است، بنا کند.

وونپیو هونگ (Wonpyo Hong)، رییس مرکز راهکارهای رسانه‌ای سامسونگ در این باره گفت:

با ارائه خانه هوشمند سامسونگ، توانایی‌هایمان را به عنوان بهترین تولیدکننده ابزارهای هوشمند برای تحقق یک خانه کاملا متصل و یکپارچه برای مشتریان امروزی به نمایش گذاشته‌ایم. در روزهای پیش رو نیز سعی در طراحی و ساخت خدمات خانگی بهتر برای مشتریان‌مان داریم تا بتوانند «زندگی هوشمند و حتی فراتر از آن» را با سامسونگ تجربه کنند.

خانه هوشمند سامسونگ به کاربران امکان می‌دهد که ابزارهای شخصی و وسایل الکترونیکی خانه، از یخچال فریزر و ماشین لباسشوئی گرفته تا تلویزیون هوشمند، گوشی هوشمند و حتی ابزارهای پوشیدنی مثل گلکسی گیر را تنها به وسیله یک نرم افزار به عنوان یک پلتفرم یکپارچه کنترل و مدیریت کنند.

خانه هوشمند سامسونگ سه قابلیت سرویس‌دهی مهم را به کاربران ارایه می‌دهد تا آنها بتوانند در هر جا و در هر زمان که می‌خواهند به وسایل خود در خانه وصل شوند. این سه قابلیت عبارتند از: Device Control ،Home View و Smart Customer Service.

با استفاده از قابلیت Device Control، کاربران می‌توانند تنظیمات را طوری روی ابزارهای همراه یا تلویزیون هوشمند خود انجام دهند که چه در خانه و چه بیرون از خانه و حتی خارج از کشور، وسایل خانه را از طریق آن کنترل کنند؛. مثلا روشن کردن تهویه هوا یا سیستم روشنایی خانه در هر کجای دنیا که باشید میسر خواهد بود.

Samusng-Smart-Home

این خانه هوشمند همچنین قابلیت اجرای دستورات صوتی را نیز روی تمامی ابزارهای کنترل دارد. به طور مثال، اگر کاربر به ساعت هوشمند گلکسی گیر خود بگوید «می‌خواهم از منزل بیرون بروم»، بلافاصله سیستم روشنایی و برخی وسایل الکترونیکی خانه که قبلا توسط کاربر انتخاب شده‌اند، خاموش خواهند شد. یا اگر کاربر به کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند خود بگوید «شب بخیر»، به غیر از این که تلویزیون خاموش می‌شود، سیستم روشنایی غیرفعال و بقیه وسایل نیز آماده خوابی راحت خواهند شد. کاربران حتی می‌توانند به عنوان تفریح و سرگرمی از طریق نرم افزار گوشی هوشمند با وسایل الکترونیکی خانه‌شان گفت‌و‌گو کنند و به روشی بسیار ساده با آنها ارتباط برقرار کنند.

با استفاده از قابلیت Home View می‌توان از طریق دوربین‌هایی که در خانه نصب شده‌اند، در هر زمان وضعیت خانه‌ را روی صفحه نمایش گوشی هوشمند تماشا کرد. از طریق قابلیت Smart Customer Service نیز می‌تواند در صورت نیاز دستور داد تا برخی از وسایل خانه تعویض گردند.

در حال حاضر، خانه هوشمند سامسونگ فقط روی برخی مدل‌های تلویزیون‌های هوشمند، وسایل خانگی و گوشی‌های هوشمند ارائه شده است. اما در آینده‌ای نزدیک، نه تنها با تمام محصولات سامسونگ، بلکه با محصولات برند‌ها و شرکت‌های دیگر نیز سازگار خواهد‌بود.

به همین منظور، سامسونگ، پروتکل نرم‌افزاری خانه هوشمند (SHP) خاصی را طراحی کرده که تمامی محصولات خانه هوشمند سامسونگ و حتی محصولات شرکت‌های دیگر را نیز به هم متصل می‌کند. سامسونگ براساس این استراتژی قصد دارد با همکاری شرکایش، بنیادی را برای اکوسیستم نوظهور خدمات خانگی متصل ایجاد کند تا بتواند به شکل عمومی‌تری آن را در اختیار مشتریان قرار دهد.

این شرکت همچنین می‌خواهد خدمات خانه هوشمندش را به واسطه نرم افزار‌های انرژی مصرفی خانه، دسترسی امن خانه، مسائل بهداشتی و مسائل محیط زیستی توسعه دهد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات