ال‌جی با همکاری LINE امکان کنترل لوازم خانگی از طریق سیستم پیام‌رسانی را میسر نمود

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی طی کنفرانس خبری مهم خود در نمایشگاه CES 2014 ابزار جدیدی را معرفی کرد که از طریق آن می‌توان با ارسال پیامک‌هایی از پیش تعیین شده به لوازم خانگی هوشمند ال‌جی، آنها را کنترل کرده و از وضعیت آنها مطلع شد. در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

کنفرانس خبری ال‌جی در نمایشگاه CES به پایان رسید و غول کره‌ای دنیای تکنولوژی چندین تکنولوژی و محصول جدید را معرفی کرد. از آنجا که ال‌جی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی هوشمند است، اسکات آن، مدیر بخش تکنولوژی ال‌جی از محصول جدیدی به نام HomeChat رونمایی کرد. این ابزار در واقع یک سرویس دستیار است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به لوازم خانگی خود پیامک‌هایی را ارسال نموده و از این طریق آنها را کنترل نمایند.

ال‌جی در یک دموی ویدئویی خلاصه نشان داد که کاربران چگونه می توانند از طریق این ابزار پیامک‌های مورد نظر خود را مثلا به یخچال خود بفرستند تا ببینند چند بطری شیر در آن وجود دارد یا عکسی از داخل آن را روی نمایشگر تلویزیون خود به نمایش بگذارند.

lg-homechat

به جرات میتوان گفت که ال‌جی توانسته به شکل عمیقی محصولات خود را با یکدیگر یکپارچه کند. مثلا می‌توان از طریق این ابزار و در ارتباط با دستگاه‌های طبخ هوشمند غذای ال‌جی، دستور پخت بسیاری از غذاها را مشاهده کرد. یا مثلا با ارسال پیام «what are you doing» به ماشین لباس‌شویی متوجه شود که شستشوی لباس‌ها در چه مرحله‌ای است؟!

ال‌جی می‌توانست از اپلیکیشن اختصاصی خود برای این سرویس استفاده کند، اما ترجیح داد که به جای این کار با سرویس پیام رسانی لاین همکاری کند. دلیل این امر واضح است! این سرویس هم‌اکنون 300 میلیون کاربر دارد و پیش‌بینی می شود که کاربران لاین تا پایان سال جدید میلادی به پانصد میلیون نفر نیز برسند. این میزان کاربران می‌تواند زمینه مناسبی برای ترغیب کاربران به استفاده از لوازم خانگی ال‌جی ایجادکند.

آقای آن اعلام کرد که ال‌جی در صدد است تا با برخی از سایر سرویس‌ها نیز همکاری‌های مشابهی را داشته باشد تا امکان ارتباط با لوازم خانگی از طریق گستره وسیع‌تری از اپلیکیشن‌های محبوب پیام‌رسانی مقدور باشد. بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور این ویژگی برای سرویس‌هاسس چون Kakao Talk، WhatsApp و WeChat نیز ارائه شود.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات