رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ، کمپانی کره‌ای را دعوت به تلاش بیشتر در حوزه‌ی نرم‌افزار کرد

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
لی‌کن هی، رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ، کمپانی تحت مدیریت خویش را دعوت به فراموش کردن روند کاری گذشته و تمرکز روی موج جدیدی از خلاقیت و نو‌آوری در زمینه‌ی نرم‌افزار کرده است.
تبلیغات

براساس گزارش The Wall Street Journal، لی در نشست سالیانه‌ی سامسونگ به مناسبت سال نوی میلادی کمپانی سامسونگ را دعوت به کنار گذاشتن استراتژی حال حاضر کرده است که تمرکز بر روی سخت‌افزار است و آن را  متعلق به پنج یا ده سال گذشته می‌‌داند. وی راهکار دستیابی به زمینه‌ی جدید فعالیت در گروی سعی و تلاش مراکز تحقیقاتی سامسونگ بصورت شبانه‌روزی عنوان کرده است.

لی این سخنان را پس از آن مطرح نموده که ارزش کل سهام سامسونگ در حدود 6 میلیارد دلار سقوط کرده است و براساس پیش‌بینی کارشناسان این کمپانی در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی کنونی شاهد کاهشی 10 درصدی در ارزش سهام خواهد بود. در سال‌های اخیر، سهم سامسونگ رشد فزاینده‌ای را به خود دیده است که با وجود شرایط جدید نیز از بسیاری از رقبای خود بهتر عمل کرده است. سرمایه‌گذاران از سقوط بیش از پیش سهام و ارزش سامسونگ به جهت رقابت موجود و کمبود نو‌آوری در محصولات این شرکت ابراز نگرانی می‌کنند.

سامسونگ محکوم به تقلید از کمپانی‌های رقیب و ساخت محصولاتی شبیه به رقبای موجود در بازار به‌جای ساخت محصولاتی جدید و خلاقیت در تولیدات خود است. سامسونگ به‌دلیل انجام تحقیقات کوتاه‌مدت و کم‌هزینه و تولید محصولات قویی از نظر سخت‌افزاری در طیف وسیعی بسیار قدرتمند شده است، اما کمپانی کره‌ای در حوزه‌ی نرم‌افزار همچون سخت‌افزار موفق عمل نکرده است. سامسونگ همه ساله امکانات نرم افزاری بسیاری را به همراه پرچمداران خود روانه بازار می‌کند و حداقل در بین تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی از رقبای خود به مراتب قوی‌تر عمل کرده است. این کمپانی به همراه تازه‌ترین پرچمداران خود یعنی گلکسی اس 4 و گلکسی نوت 3 امکاناتی نظر: تشخیص چشم و بکار گیری آن برای اسکرول صفحه یا روشن نگاه داشتن صفحه نمایش، ژست‌های حرکتی و شماری از قابلیت‌های جدید برای دوربین اشاره کرد.

حقیقت آن است که پرچمداران حال حاضر همگی از نظر سخت افزاری قوی هستند و بر خلاف روال دو یا سه سال پیش، سامسونگ دیگر با تکیه بر سخت افزار نمی‌تواند بر بازار تلفن‌های هوشمند سلطنت کند. پس می‌توان دیدگاه رییس هیئت مدیره سامسونگ را صحیح دانست. اما نظر شما در این باره چیست، آیا تمرکز روی نرم‌افزار منجر به خلق محصولاتی هوشمندانه‌تری خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات