براساس نتایج یک تست‌، کاربران آیفون باهوش‌تر از سایرین هستند!

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس نتایج یک بازی فکری که از کاربران 2,000 تلفن‌هوشمند به‌عمل آمده است، کاربران آیفون، 5 ثانیه زودتر از سایرین پاسخ‌گویی به سوالات را به پایان رسانده‌اند. این تست با حمایت Ladbrokes برگزار شده است و طی آن که Test of Wits نام گرفته است، کاربران به هفت سوال پاسخ داده‌اند.
تبلیغات

تلفن‌های هوشمند کاربران بخشی از شخصیت و زندگی افراد را تشکیل می‌دهد.

این روزها تلفن‌های هوشمند بیشتر از آنچه که تصور می‌شود، در مورد خصوصیات کاربران خود بیان می‌کنند. شاید تحقیق انجام شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، گواهی بر این مدعی باشد.

Ladbrokes، یک کمپانی شرط‌بندی بریتانیایی است که این تحقیق را پایه‌گذاری و حمایت می‌کند.

براساس تحقیق انجام شده، 2,000 از افراد داوطلب در یک زمان مشخص تست مربوطه را آغاز کرده‌اند که شامل 7 مساله برای سنجش هوش افرادی است که در این آزمون شرکت کرده‌اند.

قبل از آغاز این آزمایش، هریک از افراد برند تلفن‌هوشمند خود را مشخص کرده و سپس آغاز به پاسخ‌گویی به سوالات کرده‌اند.

شاید نتیجه‌ی حاصل از این تحقیق به مذاق برخی از افراد خوش نیاید، اما نتایج گویای هوش بالای کاربران آیفون از کاربران سایر تلفن‌های هوشمند است. براساس گزارش‌های منتشر شده، کاربران آیفون سریع‌تر از سایرین تست مذکور را به اتمام رسانده‌اند. Daily Mail در گزارشی که در این‌باره منتشر کرده است، فاصله‌ی اتمام این تست توسط کاربران آیفون و سایرین را 5 ثانیه عنوان کرده است.

رتبه‌ی دوم در اختیار کاربران تلفن‌های‌هوشمند نکسوس گوگل است. اما نکته‌ی جالب در این مورد، جا گرفتن کاربران بلک‌بری در انتهای این رده‌بندی است.

در ادامه به بررسی یکی از سوالات مطرح شده در این تست خواهیم پرداخت. سوال اولی که در این تست پیش‌روی کاربران قرار گرفته است، در مورد رشته‌ای از اعداد است که براساس نظم و الگوریتم خاصی چیده شده‌اند، کاربر باید با یافتن این الگو، رقم آخر را از میان چهار گزینه انتخاب کند. 2, 5, 10, 17, 26, ?

  • گزینه‌ی 1) 34
  • گزینه‌ی 2) 37
  • گزینه‌ی 3) 41
  • گزینه‌ی 4) 43

سوال دوم نیز در مورد تعداد ماه‌هایی است که 28 روز هستند.

پاسخ‌گویی به تک تک سوالات زمان خاصی نداشته و می‌توان روی آن ثانیه‌هایی را سپری رد، اما دادن جواب صحیح در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسیار مهم است چراکه زمان کل را کاهش می‌دهد.

پس از کاربران نکسوس گوگل، سامسونگ، اچ‌تی‌سی و نوکیا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

کاربران بلک‌بری به‌طور میانگین در هر سوال، 18 ثانیه دیرتر از کاربران آیفون و در مجموع 118 ثانیه پس از آن‌که کاربران آیفون به سوالات پاسخ دادند، کار خود را به پایان رساندند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات