جی‌سن چن به سمت مدیرعاملی ایسر انتخاب شد

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
قائم مقام سابق فروش و بازاریابی کمپانی تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی تایوانی TSMC، به‌عنوان مدیرعامل کمپانی ایسر انتخاب شد و از ابتدای سال آتی شروع به کار می‌کند.
تبلیغات

ایسر نیز همچون سایر تولیدکنندگان لپ‌تاپ، سال خوبی را سپری نکرده است. مدیرعامل قبلی این کمپانی، J.T.Wang، در مهرماه به دلیل فروش پایین و همچنین برجا گذاشتن ضرر 446 میلیون دلاری در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی از سمت خود استعفا کرد. گزارش شده بود که Jim Wong رئیس ایسر سمت مدیریت عامل را نیز بر عهده خواهد گرفت، اما دو هفته پس از انتشار این خبر اعلام شد که Won‌ نیز از سمت خود استعفا خواهد داد. از این‌رو احتمال می‌رفت تا Stan Shin، موسس شرکت موقتا بازنشستگی را کنار گذاشته و سمت ریاست و مدیرعامل را برعهده بگیرد.

ایسر امروز Jason Chen را به‌عنوان مدیرعامل این کمپانی معرفی کرد. چن از تاریخ اول ژانویه سال 2014 این مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. پیش از این وی ریاست بخش فروش و بازاریابی را در تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی تایوان TSMC بر عهده داشت. ضمنا چن سابقه‌ی کار برای IBM‌ و اینتل را نیز در کارنامه دارد. Stan Shih، چن را یک متخصص ایده‌ال برای بر عهده گرفتن تغییرات در ایسر عنوان کرده است.

تغییرات مدنظر در ایسر شامل مهاجرت از تولید لپ‌تاپ به سمت سرویس‌های ابری است، ضمنا ایسر درصدد افزایش سهم خود از بازار تلفن‌های هوشمند و ابزارهای قابل حمل است. از این‌رو این کمپانی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایی را با قیمت پایین برای بازارهای در حال توسعه عرضه خواهد کرد. این کمپانی در بازار تبلت‌ها نیز حضور پررنگ‌تری در سال 2014 خواهد داشت.

ایسر در حال بازبینی ساختار خود برای کاهش هزینه‌ها است. این کمپانی تایوانی اعلام کرده است که درصدد کاهش 100 میلیون دلاری هزینه‌های خود بوده و از این‌رو تعداد 550 نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات