مایکروسافت در پاسخ به آمار فروش 2.1 میلیون دستگاه پلی استیشن، تعداد زامبی‌های کشته شده در ایکس باکس وان را برشمرد!

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
سونی در 24 ساعت ابتدایی عرضه کنسول بازی پلی استیشن 4 تنها در کشور امریکا توانست به فروش 1 میلیون دستگاه نائل آید و یک هفته پس از آن، مایکروسافت نیز با عرضه کنسول بازی خود در چند کشور، به همان آمار فروش 1 میلیون دستگاه دست یافت. کمی بعد سونی اعلام کرد که تا 1 دسامبر نزدیک به 2.1 میلیون دستگاه پلی استیشن را به فروش رسانده و حالا مایکروسافت که ظاهرا نتوانسته به چنین میزان فروشی برسد، نسبت به انتشار آمار و ارقام غیرکاربردی و عجیب اقدام کرده است.
تبلیغات

تمام شواهد نشان می‌دهند که قیمت 100 دلار ارزان‌تر پلی استیشن 4 نسبت به ایکس باکس وان درکنار کارت گرافیک قوی‌تر این کنسول بازی، باعث شده‌ تا کاربران آن را به امکانات خاص ایکس باکس وان مانند حسگر حرکتی کینکت و قابلیت‌های ارزش افزوده آن برای اتاق نشیمن، ترجیح دهند.

مایکروسافت در آمار و ارقام اخیر خود اعلام کرده که کاربران ایکس باکس وان در طول 11 روز استفاده از این کنسول بازی، بیش از 50 میلیون ساعت بازی کرده یا از امکانات سرگرم کننده آن استفاده کرده‌اند. حالا چه کسی می‌تواند از این آمار اطلاعات دقیق و کاربردی بدست آورد!؟ یعنی حتی معلوم نیست چه تعداد کاربر این میزان وقت را در ایکس باکس وان صرف کرده‌اند. اما در ادامه گزارش مایکروسافت اوضاع جالب‌تر هم می‌شود؛ بیش از 3 میلیارد زامبی در بازی Dead Rising 3 کشته شده‌اند، بیش از 90 میلیون مایل در بازی فورزا 5 پیموده شده است و 186 میلیون دشمن در بازی Ryse به قتل رسیده‌اند!

از این آمار و ارقام تنها می‌توان به این نتیجه رسید که کاربران ایکس باکس وان، احتمالا از عناوین اولیه بازی‌های تحت این کنسول، استقبال کرده‌اند. اما براساس این اطلاعات نمی‌توان متوجه میزان فروش ایکس باکس وان شد.

در نهایت کارشناسان بر این باورند که دلیل اصلی عدم ارائه آمار دقیق میزان فروش این کنسول بازی آن است که ایکس باکس وان با وجود عرضه گسترده‌تر فروش کمتری نسبت به پلی استیشن 4 داشته است. حال باید کمی صبر کرد و دید آیا مایکروسافت، آمار دقیق فروش این محصول را اعلام خواهد کرد یا همچون تبلت‌های سرفیس تا جای ممکن آن را مخفی نگاه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات