یک سرویس بنچمارک بزرگ، گوشی‌های سامسونگ و اچ‌تی‌سی مشکوک به تقلب را از لیست خود حذف کرد

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر در زومیت خواندید که برخی کمپانی‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند برای آن که نتایج بهتری را در بنچمارک‌ها به دست بیاورند، به روش‌های مختلف دست به تقلب می‌زنند. به نظر می‌رسد که این مشکل تبدیل به یک بیماری واگیردار شده است!
تبلیغات

به نظر می‌رسد که تقلب در نمایش نتایج بنچمارک ها به یک اپیدمی در بین تولیدکنندگان تبدیل شده است. پس از آن که مشخص شد که برخی تولیدکنندگان نتایج اپلیکیشن‌هایی چون AnTuTu و GFXBench را دستکاری می‌کرده‌اند، حالا کمپانی بزرگ بنچمارک، یعنی Futuremark نیز اعلام نموده که گوشی‌های سامسونگ و اچ‌تی‌سی را که مشکوک به تقلب هستند را از لیست مقایسه خود خارج نموده است.

Futuremark می‌گوید که این گوشی‌ها شامل گلکسی نوت ۳، اچ‌تی‌سی وان و اچ‌تی‌سی وان مینی هستند که به عقیده مسئولان این کمپانی اصول جوانمردی را رعایت نکرده‌اند. در واقع این دستگاه‌ها در برابر آزمون 3DMark رفتاری مشابه با رفتارشان در برابر سایر اپلیکیشن‌ها نداشته‌اند و برای آن که امتیاز بیشتری را نمایش دهند رفتاری متفاوت از خود نشان داده‌اند.

مشخصا این اپیدمی باعث شده تا اعتماد کاربران به نتایج بنچمارک‌ها خدشه‌دار گردد. راه حل این موضوع در دست سرویس‌دهندگان بنچمارک‌ها است و این کمپانی‌ها باید سعی نمایند تا با اعمال راهکار‌های نرم‌افزاری اجازه این کار را به کمپانی‌ها ندهند، کاری که Futuremark در حال انجام آن است. شاید هم راه حل دیگر رفتن به دنبال روش‌های جدید سنجش عملکرد و بازده دستگاه‌ها باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات