شارژر بی‌سیم نوکیا با استفاده از فناوری Qi به کمک گوشی‌های لومیا می‌شتابد

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی نوکیا، ماه گذشته از شارژر بی‌سیم خود به نام DC-50 در خلال کنفرانس Nokia World پرده برداشت. این شارژر توانایی شارژ گوشی هوشمند، هنگامی که امکان دسترسی به برق شهری وجود ندارد را دارا می‌باشد.
تبلیغات

کم بودن شارژ باتری گوشی هوشمند یکی از کابوس‌های وحشتناک هر کاربر است. تصور کنید باتری گوشی شما تنها 10 درصد شارژ دارد و ترسناک‌تر از همه اینکه شما هیچ گونه شارژری را برای شارژ کردن دستگاه خود در اختیار ندارید. در این حالت بیشتر از اینکه به فکر گوشی باشید باید به فکر تسکینی برای اعصاب خدشه دار شده خود بگردید!

خوشبختانه، DC-50 می‌تواند کمک شایانی را به کاربران، به خصوص در هنگام سفر بکند. این دستگاه جدید که در ابعاد و اندازه‌های گوشی‌های هوشمند امروزی ساخته شده، تنها 150 گرم وزن داشته و ابعاد آن نیز 134 در 69 در 12 میلی‌متر است.

با این ابعاد و ویژگی‌ها، نمی‌توان این محصول را با هیچ چیز دیگری اشتباه گرفت؛ مگر آن‌که با یکی از گوشی‌های هوشمند سری لومیا مدل 920 یا 1520 با آن رنگ‌بندی‌های جذاب اشتباه گرفته شود.

در داخل DC-50 یک باتری پشتیبان با ظرفیت 2400 میلی‌آمپرساعتی وجود دارد. همچنین این دستگاه توانایی انجام شارژ بی‌سیم را نیز دارا است. این بدان معنی است که برای شارژ کردن گوشی خود کافی است تنها آن‌را بر روی DC-50 قرار داده تا عملیات شارژ نمودن گوشی آغاز شود.

البته امکان شارژ بی‌سیم برای خود DC-50 نیز وجود دارد. اگر کاربر بخواهد این دستگاه را شارژ کند می‌تواند با استفاده از micro USB یا یک شارژر بی‌سیم دیگر نیز این کار را انجام دهد.

در حال حاضر این محصول جدید تنها در بازار‌های اروپا به فروش می‌رسد و قیمت آن نیز چیزی در حدود 120 دلار است. عرضه عمده این کالا در سراسر جهان نیز به اوایل سال 2014 میلادی موکول شده است.

نظر شما در مورد DC-50 چیست؟ آیا آن را محصولی کاربردی می‌یابید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات