گزارش عملکرد سه ماهه سوم لنوو: رشد 36 درصدی سود خالص شرکت

یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
محصولات موفقی همچون یوگا، باعث شده‌اند تا لنوو همچنان در بازار کم رونق PC پربازده باشد و حتی سود این شرکت نیز نسبت به قبل روند رو به رشدی را تجربه کند. این کمپانی چینی توانسته در سه ماهه سوم سال 2013 سود خالص 219.7 میلیون دلاری را تجربه کند که نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته رشد 36 درصدی داشته است.
تبلیغات

لنوو در سه ماهه سوم 2013 توانست 29 میلیون دستگاه از ابزارهای مختلف خود را به فروش برساند. این ابر کمپانی چینی، درست در زمانی صحبت از افزایش رشد سود این شرکت را می‌دهد که دیگر رقبای آن، سال به سال با کاهش درآمد و سود دست به گریبان بوده‌اند و برخی از آن‌ها مانند ایسر، فصل‌های اخیر را با ضرر به پایان رسانده‌اند.

در واقع لنوو ثابت نموده که بزرگ‌ترین تولید کننده دنیای PC است و در فصل سوم 2013 حدود 17.7 درصد از کل PCهای فروخته شده را در اختیار داشته است.

تعداد ابزارهای موبایل (تلفن هوشمند و تبلت) لنوو در فصل پیش از تولیدات PC این شرکت پیشی گرفت تا به لطف ابزارهای موفقی همچون Yoga Tablet، بخش بزرگی از درآمد این شرکت را موجب شود.

یکی از دلایل موفقیت لنوو، تحت کنترل داشتن، بازار چین است که 40 درصد که سهم فروش این شرکت را شامل می‌شود. تقاضا برای تلفن‌های هوشمند لنوو در بازار چین 45 درصد رشد داشته است.

لنوو در حال حاضر بعد از سامسونگ، اپل، ال جی، هواوی و ZTE به عنوان یکی از کمپانی‌های مطرح عرضه کننده تلفن هوشمند در چین به شمار می‌رود و بخش موبایل این شرکت درآمد 2.6 میلیارد دلاری را در فصل سوم 2013 بدست آورده است.

طی ماه‌های اخیر شایعات ضد و نقیض بسیاری مبنی بر تلاش لنوو نسبت به تصاحب شرکت کانادایی بلک بری منتشر شد و شاید این کمپانی چینی در نهایت برای توسعه بخش موبایل خود نسبت به تصاحب این شرکت اقدام کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات