سامسونگ در حال کار برروی پردازنده اختصاصی، صفحه نمایش 4K و منعطف برای تلفن‌های آینده است

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند به رزولوشن 1080p و تراکم پیکسل‌های 440ppi نیز رضایت نمی‌دهند و قصد دارند تراکم پیکسل‌ها را باز هم افزایش دهند. براساس گزارش‌های رسمی از سامسونگ، این کمپانی برای سال 2014 تا 2015 قصد ارائه صفحه نمایش با رزولوشن 4K را برای تلفن‌های هوشمند دارد.
تبلیغات

سامسونگ در حال کار برروی صفحه نمایش موبایل از نوع AMOLED با تراکم 560ppi و رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل است. این بدین معناست که صفحه نمایش‌های 5 اینچی موبایل، تصاویر شارپ‌تر، واضح‌تر و جذاب‌تری را به نمایش خواهند گذاشت.

سامسونگ همچنین اعلام نموده که افزایش تراکم پیکسل‌ها را در سال 2015 نیز ادامه خواهد داد تا موبایل‌های این شرکت به رزولوشن باور نکردنی 3840 در 2160 پیکسل برسند.

این کمپانی همچنین تایید نموده که در حال کار برروی یک پردازنده سفارشی مبتنی بر معماری ARM است. این بدین معنا است که سامسونگ نیز قصد دارد به جمع اپل و کوالکام بپیوندند و خود هسته‌های SoC آینده‌اش را طراحی کند. همانطور که پیش‌تر در مقاله ARM چیست در زومیت خواندید، در حال حاضر مهمترین کمپانی‌هایی که خود نسبت به طراحی هسته Socشان اقدام می‌کنند اپل و کوالکام هستند و دیگر کمپانی‌ها از معماری پیشنهادی آرم برای هسته‌ها بهره می‌برند. حال سامسونگ تمایل دارد تا خود نسبت به طراحی هسته‌های پردازنده‌اش اقدام کند.

سیستم-روی-یک-چیپ آینده سامسونگ از معماری 64 بیتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. تلفن‌های آینده این شرکت همچنان در دو نسخه متفاوت و یکی با پردازنده 64 بیتی ساخت خود سامسونگ و دیگری با پردازنده 64 بیتی کوالکام روانه بازارهای مختلف جهان خواهند شد.

همانطور که امروز صبح در زومیت خواندید این کمپانی همچنین وعده داده که تا سال 2015 ابزارهای مجهز به صفحه نمایش تاشو را نیز روانه بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات