احتمال عرضه‌ی تبلت 8 اینچی نوکیا در اوایل سال 2014

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
باید اذعان کرد که تجهیز تبلت‌های نوکیا به سیستم عامل نه چندان موفق ویندوز RT، تا حدی  موفقیت تبلت‌های این شرکت را با تردید مواجه کرده بود. با این حال برخی شایعات حاکی از این هستند که نوکیا به زودی با ارائه‌ی تبلتی 8 اینچی و مبتنی بر ویندوز RT در کنار تبلت 2520، خانواده‌ی تبلت‌های لومیا را گسترش خواهد داد.
تبلیغات

اطلاعات تبلت 8 اینچی نوکیا توسط EvLeaks فاش شد و «تام وارن» از سایت معروف The Verge نیز آن را تایید کرده است.

طبق اظهارات برخی منابع آگاه، تبلت دوم سری لومیا که با نام Illusionist شناخته می‌شود، اولین اقدام نوکیا برای مقابله با تبلت‌هایی با سایز کمتر از 10 اینچ محسوب خواهد شد. به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین رقبای Illusionist در دسته‌ی 8 اینچی‌ها، آیپد مینی اپل باشد. با این حال اگر شایعات پیرامون تبلت نکسوس 8 گوگل نیز درست از آب در بیایند، رقابت قدری پیچیده خواهد شد.

IIllusionist

انتظار می‌رود که نوکیا در این تبلت از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده کند با این حال هنوز اطلاعاتی از مشخصات فنی این تبلت به بیرون درز نکرده است. احتمالا این تبلت مجهز به سیستم عامل ویندوز RT 8.1 بوده و از قلم مخصوص نیز پشتیبانی می‌کند.

نوکیا ظاهرا خود را بسیار علاقمند به فعالیت و رقابت در حوزه‌ی تبلت نشان داده با این حال، با توجه به عدم تکمیل  مراحل  قانونی واگذاری نوکیا به مایکروسافت، عرضه‌ی تجاری Illusionist هنوز هم در هاله‌ای از ابهام است. علاوه بر این، چندی پیش خبری در رابطه با تلاش مایکروسافت برای ساخت تبلتی کمتر از 10 اینچ منتشر شد. این تبلت که با نام سرفیس مینی شناخته می‌شود احتمالا مجهز به نمایشگری 7.5 اینچی خواهد بود.

مسلما تبلت Illusionist نوکیا مستقیما برای رقابت با تبلت‌های ویندوزی سایز کوچک  ارائه خواهد شد. این خبر خوبی برای ردموندی‌ها محسوب می‌شود زیرا کنار رفتن رقبا فرصتی برای قدرت‌نمایی مایکروسافت نیز فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات