مایکروسافت فروش 16 میلیون تبلت ویندوزی را برای فصل تعطیلات برنامه ریزی کرده است

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
فصل پایانی سال میلادی که به فصل خرید معروف شده، بهترین فرصت برای کمپانی‌های عرضه کننده محصولات مخصوص مصرف کننده است تا فروش و متقابلا درآمد قابل ملاحظه‌ را بدست آورند. حال مایکروسافت که تا به این جای کار حتی با عرضه ویندوز 8 و ابزارهای مبتنی بر آن نیز نتوانسته حضور قدرتمندی را در بازار تبلت‌ها به نمایش بگذارد، حساب ویژه‌ای را روی این فصل باز کرده است.
تبلیغات

ردمونی‌ها قصد دارند تا 16 میلیون دستگاه تبلت را برای فصل تعطیلات به فروش برساند. البته مایکروسافت خود نیز می‌داند که تبلت‌های سرفیس این شرکت به تنهایی نمی‌توانند 16 میلیون دستگاه فروش داشته باشند. در واقع مایکروسافت روی تمام شرکای سخت افزاری خود حساب باز کرده است.

اپل در در فصل تعطیلات سال گذشته، 22.9 میلیون دستگاه آیپد را به فروش رساند و حالا با معرفی آیپد ایر و آیپد مینی رتینا، احتمالا آمار فروش تبلت‌های این شرکت در فصل تعطیلات امسال بیشتر نیز خواهد شد. همین موضوع کار را برای تبلت‌های ویندوزی دشوار می‌کند.

از طرفی فصل تعطیلات امسال پذیرای چندین تبلت جذاب اندرویدی شامل نکسوس‌ها، گلکسی نوت 10، کیندل فایر HDX آمازون و غیره است که همگی به سخت افزار قدرتمند و سیستم عامل بالغی همچون اندروید مجهز شده‌اند.

مایکروسافت برای رسیدن به آمار فروش مدنظر خود، کمپین‌های تبلیغاتی گسترده‌ای را ترتیب داده است. این کمپانی در سال مالی فعلی 405 میلیون دلار را خرج تبلیغ محصولات خود می‌کند. شعار اصلی مایکروسافت در کمپین‌های تبلیغاتی خود به نحوی خواهد بود که نشان دهد، تبلت ویندوزی فراتر از تبلت‌های معمولی رایج بازار است.

حال باید دید که تبلت‌های ویندوزی همچون سرفیس 2، سرفیس پرو 2 و لومیا 2520 مورد قبول کاربران قرار خواهند گرفت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات