کوالکام معتقد است که تبلت Surface 2 توان رقابت با Lumia 2520 نوکیا را ندارد

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته نوکیا از اولین تبلت ویندوز RT خود پرده برداشت، تبلتی که همچون Surface 2 براساس معماری ARM طراحی شده اما با این تفاوت که پردازنده تبلت نوکیا ساخت کوالکام است و تبلت مایکروسافت از پردازنده ساخت انویدیا بهره می‌برد. حال کوالکام تبلت نوکیا را به مراتب قوی‌تر از سرفیس مایکروسافت می‌داند.
تبلیغات

کوالکام اخیرا به سی‌نت گفته است که لومیا 2520 به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند Snapdragon 800 به مراتب قوی‌تر از Surface 2 مایکروسافت با پردازنده Tegra 4 است.

بازده تبلت لومیا 2520 فوق العاده است. این تبلت واقعا یک سطح بالاتر از رقیب خود است. سرفیس 2 مایکروسافت حتی رقیب لومیا 2520 نیز به حساب نمی‌آید، چرا که پردازنده Snapdragon سریع‌تر، کم‌مصرف‌تر و بسیار قدرتمندتر است.Raj Talluri مدیر ارشد محصول کوالکام

تبلت سرفیس 2 مایکروسافت از جدیدترین سیستم-روی-یک-چیپ ساخت انویدیا یعنی Tegra 4 بهره می‌برد که دارای 4 هسته 1.7 گیگاهرتز است. از آن طرف لومیا 2520 به پردازنده Snapdragon 800 با 4 هسته 2.2. گیگاهرتزی مجهز شده است. به اعتقاد کوالکام، تبلت لومیا 2520 بازده بسیار بهتری را در اجرای نرم افزارهای بهره وری و همچنین بازی ویدیویی ارائه می‌کند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت و نوکیا قادر به تغییر نگرش کاربران نسبت به ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز RT خواهند شد یا همچون شرکت‌های HP، Dell، توشیبا و ایسوس، توسعه ابزارهای مبتنی بر این سیستم عامل را کنار خواهند گذاشت.

شما کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ سرفیس 2 مایکروسافت یا لومیا 2520 نوکیا؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات