اینتل وعده تبلت‌های 99 دلاری و لپ‌تاپ‌های 299 دلاری را تا پایان سال داد

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
چند ماه پیش مدیرعامل جدید اینتل وعده تبلت‌های 150 دلاری را برای تعطیلات پایان سال میلادی داده بود و حالا او باز هم قیمت این تبلت‌ها را کاهش داده و قول تبلت‌های 99 دلاری و لپ‌تاپ‌های زیر 300 دلار را داده است.
تبلیغات

مدیرعامل جدید اینتل، کرزانیچ در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام داده وعده تبلت‌های 99 دلاری و لپ‌تاپ‌های 299 دلاری مجهز به پردازنده Haswell را داده است. او همچنین ادعا کرده که کامپیوترهای هیبریدی نیز به قیمت 349 دلار می‌رسند.

اینتل از ماه گذشته نسل جدید تراشه‌های اتم از سری Bay Trail را در اختیار تولیدکنندگان سخت افزار قرار داد. این پردازنده‌ها قرار است در تبلت‌های مبتنی بر معماری x86 اینتل استفاده شوند. این تبلت‌ها قادر به اجرای هر دو سیستم عامل ویندوز و اندروید و در برخی محصولات هر در کنار یکدیگر هستند.

دو سال پیش آمازون برای اولین بار قیمت تبلت‌ها را با معرفی Kindle Fire شکست و به 199 دلار رساند و حالا باید منتظر ماند و دید آیا اینتل می‌تواند قیمت 200 دلار را به 99 دلار کاهش دهد؟

از طرف دیگر ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده Haswell اینتل حدود 500 دلار قیمت دارند و اگر این کمپانی بتواند قیمت این محصولات را به زیر 300 دلار برساند، شاید بازار PC نیز رونق دوباره بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات