هر آنچه در مورد نکسوس 5 و اندروید کیت‌کت می‌دانیم

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
همزمان با خالی شدن انبارهای گوگل از گوشی نکسوس 4، به نظر می‌رسد که زمان چندانی به معرفی و عرضه پرچمدار بعدی این شرکت به نام نکسوس 5 باقی نمانده است. تا به امروز تصاویر و اطلاعات زیادی از این گوشی به بیرون درز کرده‌ است؛ از جمله این اطلاعات می‌توان به آخرین نسخه اندروید به نام کیت‌کت اشاره کرد. در ادامه تمامی شایعات به نظر منطقی پیرامون گوشی و سیستم عامل جدید گوگل را بررسی خواهیم کرد.
تبلیغات

نکسوس 5:

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تمامی شایعات پیرامون نکسوس 5 بر این موضوع تاکید دارند که وظیفه ساخت این گوشی، همانند نکسوس 4 به کمپانی کره‌ای ال‌جی واگذار شده است. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به پشتیبانی آن از نسل چهارم شبکه‌های ارتباطی (LTE) و طول عمر باتری بیشتر اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که نکسوس 4 که سال گذشته معرفی شد، توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران و رسانه‌های خبری را به خود جلب نماید. شاید دلیل این موضوع که گوگل بار دیگر ال‌جی را برای ساخت پرچمدار جدید خود انتخاب کرده نیز همین نظرات مثبت باشد. به گفته بسیاری از کارشناسان رابطه کاری گوگل و ال‌جی طی دو سال اخیر باعث شده تا مهندسین هر دو شرکت بتوانند مشکلات گوشی نکسوس را سریع‌تر از گذشته بررسی و حل کنند.

صفحه نمایش:

درست شبیه به سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سایر تولیدکنندگان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، به نظر می‌رسد گوگل نیز در راستای شعار «هر چه بزرگتر، بهتر» حرکت می‌کند. بر اساس تصاویر درز کرده از این گوشی و همچنین اسناد منتشر شده توسط کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که این گوشی مجهز به صفحه نمایش 5 اینچ با رزولوشن 1080p، تقریبا شبیه به صفحه نمایش استفاده شده در گوشی G2 ال‌جی، می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید، صفحات نمایش ساخته شده توسط ال‌جی، از نوع IPS هستند که وضوح تصویر و کیفیت رنگ بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. چنانچه گوگل نیز برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای انجام داده باشد که از این نوع صفحه نمایش در پرچمدار بعدی خود استفاده کند، قطعا نکسوس 5 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند جهان از نقطه نظر صفحه نمایش خواهد بود.

ارتباطات و LTE:

تقریبا هیچ کس شکی در این موضوع ندارد که یکی از نقاط ضعف‌های اساسی نکسوس 4، عدم پشتیبانی از شبکه LTE بود. اکنون به نظر می‌رسد که خوشبختانه گوگل و ال‌جی در نهایت توانسته‌اند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند و در همین راستا نیز نکسوس 5 از این شبکه ارتباطی پشتیبانی می‌کند.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

سایر مشخصات سخت‌افزاری:

از این‌جا به بعد، اطلاعاتی که در مورد سایر بخش‌های سخت‌افزاری این گوشی در دست است را نمی‌توان با قطعیت تایید کرد. به نظر می‌رسد که طراحی نکسوس 5 شبیه به تبلت نکسوس 5 است. همچنین از تصاویر درز کرده از این گوشی به نظر می‌رسد که نکسوس 5 از همان دوربینی استفاده می‌کند که پیش‌تر، نکسوس 7 به آن مجهز بود. نکته دیگر در مورد نکسوس 5 این است که به نظر می‌رسد که بسیاری از بخش‌های آن از گوشی G2 ال‌جی به ارث رسیده باشند. بر طبق راهنمای استفاده نکسوس 5 که چندی پیش به بیرون درز کرد ، به وضوح بیان شده بود این گوشی مجهز به دوربین اصلی 8 مگاپیکسل، پردازنده اسنپدراگون 800، 2 گیگابایت حافظه رم و باتری 2300 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد. همچنین همانند نکسوس 4، پرچمدار جدید گوگل از فناوری‌هایی نظیر NFC و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

در مورد حافظه داخلی نکسوس 5 نیز باید گفت که این گوشی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایت عرضه می‌شود. این میزان حافظه، تقریبا دو برابر مقداری است که نکسوس 4 در اختیار کاربر می‌گذاشت.

اندروید 4.4 (کیت‌کت):

برای ماه‌های متمادی بسیاری از افراد نزدیک به گوگل بر این عقیده بودند که جدیدترین و البته مهم‌ترین بروزرسانی گوگل در زمینه سیستم عامل اندروید، پای لیمو نام دارد، اما با انتشار خبر عرضه اندروید نسخه 4.4 به نام کیت‌کت، مشخص شد که تمامی این گمانه زنی‌ها بی اساس بوده‌اند.

گوگل حق استفاده از نام کیت‌کت را از کمپانی نستله (صاحب امتیاز برند کیت‌کت در سراسر جهان) خریداری نموده و نستله نیز تاکنون اقدام به تولید بیش از 50 میلیون شکلات کیت‌کت با طرح آدمک اندروید نموده است.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

فراتر از اسم و نام، گوگل اذعان کرده که اندروید کیت‌کت، تجره‌ای منحصر به فردی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. شاید این بدان معنی است که گوگل تمام تلاش خود را به کار بسته تا کیت‌کت را طوری طراحی و پیاده‌سازی کند تا بتواند بر روی طیف گسترده‌ای از محصولات مانند کنسول‌های بازی، ساعت‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و البته تلویزیون‌های هوشمند به خوبی اجرا شده و عملکرد قابل قبولی را از خود به جا بگذارد.

بنا به گزارشی که وب‌سایت ایتالیایی زبان TuttoAndroid منتشر کرده، گفته می‌شود که گوشی نکسوس 5 که مجهز به اندروید 4.4 می‌باشد در بسیاری از زمینه‌ها دست‌خوش تغییرات محسوسی شده، برای مثال این تغییرات در Application Launcher به وضوح دیده می‌شود. گوگل سعی کرده تا به جای استفاده از رنگ مشکی در پس‌زمینه، از تصاویر زیبا و البته شفاف استفاده نماید. همچنین آیکن میانبر اپلیکیشن دوربین نیز به صفحه قفل این سیستم عامل اضافه شده است. این وب‌سایت همچنین ادعا کرده که گوگل در اندروید کیت‌کت قابلیتی به نام «همیشه گوش دادن» را اضافه کرده که چیزی شبیه به قابلیت گوشی موتو ایکس موتورولا می‌باشد. این قابلیت برای این در اندروید 4.4 اضافه شده که کاربر بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن به سرویس‌های Google Now و جستجوی گوگل دسترسی داشته باشد.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

گزارش دیگری که توسط وب‌سایت 9to5Google منتشر شده، اذعان کرده که بخش‌های شماره گیری و نوار وضعیت اندروید 4.4 از نو طراحی شده‌اند. البته نمی‌توان به تصاویر درز کرده از این گوشی و سیستم عامل اندروید 4.4 چندان اعتماد کرد، چرا که احتمال این‌که این تصاویر مربوط به محصول نهایی نباشند، وجود دارد. به هر حال آن‌چه که واضح و مسلم می‌نماید، این است که گوگل طی یک‌سال اخیر بیکار ننشسته و سعی دارد با معرفی نکسوس 5 و اندروید کیت‌کت بار دیگر به همگان ثابت کند که محبوب بودن سری گوشی‌های نکسوس و همین‌طور سیستم عامل اندروید بی دلیل نیست.

نظر شما در باره نسخه جدید اندروید و پرچمدار بعدی گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات