نتایج بنچمارک‌های پردازنده Bay Trail اینتل، حاکی از پیشرفت بزرگ در تبلت‌های مبتنی بر اندروید و ویندوز 8.1 است

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد که اینتل در حال غلبه کردن بر مشکلات خود است. این کمپانی روز گذشته نتایج بنچمارک‌های تبلت مبتنی بر پردازنده Bay Taril خود را منتشر کرد. نکته جالب توجه در این زمینه، امتیاز به مراتب بالاتر در بنچمارک‌های مختلف در مقایسه با دیگر تبلت‌ها است.‎
تبلیغات

سیاست کاری اینتل در دنیای کامپیوترهای شخصی، پیروی نمودن از روش تیک-تاک است. در روش تیک، این کمپانی سعی می‌کند اندازه تراشه‌های خود را با استفاده از ترانزیستورهای کوچک‌تر کاهش دهد. در روش تاک، یک سال پس از کاهش دادن اندازه تراشه، این کمپانی سعی می‌کند با ثابت نگهداشتن اندازه‌ای که در روش تیک بدست آمده، معماری تراشه را بهبود دهد.

اما Bay Trail پردازنده‌ای است که در رده پردازنده‌های موبایل قرار می‌گیرد و به طور همزمان روش تیک-تاک در آن به کار گرفته شده است.

اینتل در نسل جدید پردازنده‌های موبایل خود، ویژگی‌های بسیاری را نسبت به نسل پیشین، یعنی Clover Trail اعمال نموده است. این در حالی است که این کمپانی، ابعاد تراشه‌های جدید خود را از 32 نانومتر به 22 نانومتر کاهش داده است.

IntelBayTrail

در ادامه، نتایج بنچمارک‌های یک تبلت آزمایشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید را ملاحضه خواهید کرد که مجهز به تراشه چهار هسته‌ای قدرتمند Z3770 می‌باشد.

از آنجایی که پردازنده‌های سری Bay Trail اینتل براساس معماری x86 طراحی شده‌اند، قادر به اجرای نسخه کامل ویندوز 8.1 بوده و از نرم افزارهای قدیمی و کلاسیک ویندوز نیز پشتیبانی می‌کنند. اما پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM مانند Snapdragon 800 از ویندوز RT پشتیبانی می‌کنند.‎

به طور کلی، به نظر می‌رسد که اقدام اینتل نسبت به ساخت پردازنده‌های موبایل قابل تقدیر است.

حال باید دید که آیا اینتل می‌تواند در این بازار شلوغ جایگاه خود را تثبیت نماید؟

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات