اریک اشمیت: اندروید امن‌تر از آیفون است

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
اریک اشمیت -عضو هیئت مدیره گوگل- در تازه‌ترین اظهار نظر خود پلتفرم اندروید را امن تر از آیفون دانسته است. او در جلسه پرسش و پاسخ Gartner این موضوع رو عنوان کرد و موجب خنده برخی از حضار جلسه شد.
تبلیغات

دیوید ویلس -تحلیل گر ارشد گارتنر- به اریک اشمیت گفت: اگر از بسیاری از افرادی که اینجا حضور دارند بپرسید آیا پلتفرم اصلی آن‌ها اندروید است، کمی صبر کرده و سپس می‌گویند: اندروید ایمن نیست!

اشمیت نیز بلافاصله پس از شنیدن این پرسش گفت: «امن نیست؟» اندروید از آیفون امن‌تر است.

اشمیت در ادامه به دلایل ادعای خود پرداخت و گفت: اندروید بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد، این سیستم عامل از تست‌های سخت امنیتی به خوبی گذر کرده است.

اشمیت همچنین به شکایت دیگری که زیاد شنیده می‌شود پرداخت و گفت برخی معتقدند اندروید پراکنده است. اما ما با تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی توافق کرده‌ایم تا محصولات خود را با فروشگاه اندروید سازگار کنند و این موفقیت بزرگی است.

اریک اشمیت اندروید را با یونیکس دهه 1980 مقایسه کرد و گفت: در آن زمان ما فروشگاه اپلیکیشن نداشتیم تا کاربران یونیکس را دور هم جمع کنیم.

اندروید پرکاربرترین سیستم عامل موبایل دنیا است و بیشترین سهم بازار را دارد. گوگل نیز طی سال‌های اخیر اقدامات مثبت بسیاری را برای بهبود امنیت اندروید انجام داده است. در نسخه 4.3 این سیستم عامل امکانات امنیتی جدیدی اضافه شد تا کاربر به سادگی بتواند فضای کاری و شخصی خود را جدا کند.

اشمیت در بین جلسه پرسش و پاسخ 45 دقیقه‌ای خود چند بار تکرار کرد که اندروید به مراتب امن‌تر از آیفون است و یک بار نیز گفت: اندروید بسیار امن است. وقتی حاضرین جلسه به صحبت‌های اشمیت خندیدند او کمی صبر کرد و گفت:

شما با جیمیل، کروم، اندروید و سرویس‌های دیگر گوگل، خوشحال‌تر از آنچه فکرش را بکنید، خواهید شد.اریک اشمیت
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات