بلک‌بری بدنبال خریدار و در حال مذاکره با گوگل، اینتل، ال جی، سامسونگ و دیگر شرکت‌ها

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش بلک‌بری رسما اعلام کرد که کل سهام این شرکت با قیمت 4.7 میلیارد دلار به یک کمپانی هولدینگ به نام FairFax Financial فروخته خواهد شد. آن‌ها توافق کردند که بلک بری مدت زمان مشخصی فرصت دارد تا مشتری بهتری برای مجموعه خود پیدا کند در غیر اینصورت کل این شرکت با همان مبلغ تعیین شده به FairFax واگذار خواهد شد.
تبلیغات

بر طبق قرارداد بین ریم و FairFax، کمپانی ریم تا تاریخ 13 آبان ماه امسال فرصت دارد تا بلکه بتواند خریدار بهتری را پیدا کند. اما در صورت عدم موفقیت، پس از آن تاریخ، کل سهام این کمپانی به Fairfax Financial تعلق می‌گیرد.

رویترز گزارش کرده که بلک بری برای بسیاری از کمپانی‌های مطرح دنیای فناوری جذاب به نظر رسیده و شرکت‌های همچون اینتل، گوگل، ال جی، سامسونگ و سیسکو نسبت به تصاحب این شرکت ابراز علاقه کرده‌اند.

گزارش شده که احتمالاً تا هفته آینده خریدار اصلی بلک بری مشخص شده و خبر آن رسما توسط این کمپانی منتشر خواهد شد. ظاهراً در حال حاضر بلک بری بین شرکت‌های مطرح به مزایده گزاشته شده و نهایتا کمپانی که بیشتر هزینه کند صاحب این شرکت خواهد شد.

بلک بری که زمانی قطبی از صنعت تلفن‌های همراه به شمار می‌رفت، با محبوبیت تلفن‌های هوشمند، مخصوصا آن‌هایی که مبتنی بر سیستم عامل اندروید بودند، رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد. عدم تقاضا برای محصولات بلک بری حتی با عرضه سیستم عامل بلک بری 10 و معرفی تلفن‌های تمام لمسی این شرکت، تغییری نکرد. این کمپانی اخیراً اعلام کرد که در راستای کاهش هزینه‌های جاری شرکت، مجبور به اخراج 4500 کارمند خود خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات