پاداش 15,000 دلاری برای شکستن قفل TouchID

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
جمعی از محققین امنیتی و هکرها در وب‌سایتی گردهم آمده اند تا پاداشی درخور برای اولین کسی که روشی پایدار و تکرارپذیر برای دور زدن حسگر اثرانگشت TouchID پیدا کند در نظر بگیرند. روشی که این محققین برای برنده خوش شانس 15,000 دلاری درنظر گرفته‌اند کاملا سخت افزاری (مثلا برداشتن اثرانگشت از اجسام و چاپ آن) است و استفاده از هک نرم افزاری قبول نخواهد شد.
تبلیغات

آدرس وبسایتی که این محققین برای این کار در نظر گرفته اند istouchidhackedyet.com است و هرکسی می‌تواند بسته به وسع خود (حداقل 50 دلار) مبلغی به جایزه درنظر گرفته شده بیافزاید. برای دریافت این جایزه هکر خوش شانس باید ویدیویی کامل از فرآیند هک کردن را ارسال کند. البته این ویدیو نیز شرایط خاص خود را دارد که سازنده سایت در توییت‌هایی آن‌ها را بیان کرده است.

تمام آنچه که ما از این فرایند انتظار داریم ارسال ویدیویی از چاپ اثر انگشت (یا هر فرایند جایگزین)، قرار دادن آن روی حسگر و باز کردن قفل به طور موفقیت آمیز است. ویدیو می‌بایست شواهد کافی از تکرارپذیری و عملی بودن روش را در خود داشته باشد.

اپل پیش از این در مراسم معرفی آیفون 5S اعلام کرد که تمامی اثرانگشت‌های گرفته شده به طرز کاملا امنی در خود گوشی رمزگذاری و سپس ذخیره می‌شوند و هیچ اطلاعاتی به هیچ سرور خارجی از جمله iCloud ارسال نخواهد شد. با این همه هنوز هم پرسش‌های زیادی در خصوص طرز کار و امنیت این حسگر وجود دارد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های در نظر گرفته شده توسط اپل برای امنیت بالاتر حسگر اشاره شده است:

اگر آیفون شما ریبوت شده باشد یا به هر دلیلی برای 48 ساعت قفل مانده باشد تنها یک رمز – و نه اثر انگشت- می‌تواند قفل آیفون شما را باز کند. این ویژگی به این معناست که هکر‌ها برای امتحان روش‌های مختلف روی حسگر اثرانگشت فرصت و شانس کافی نخواهند داشت.

نظر شما در خصوص این حسگر چیست؟ به نظر شما چقدر طول می‌کشد تا این حسگر هک شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات