اقدام مایکروسافت برای فروش سرفیس پروهای باقیمانده به منظور عرضه نسخه جدید این تبلت در مهرماه

جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش Digitimes، مایکروسافت تمام تلاش خود را به کار بسته تا تمامی تبلت‌های سرفیس پروی خود، که تاکنون فروش نرفته‌اند را در اسرع وقت به فروش برساند، زیرا قصد دارد در ماه مهر امسال، نسل دوم از این تبلت خوش‌ساخت را روانه بازار کند. این شرکت تاکنون قیمت سرفیس Pro را در بازار آمریکای شمالی تا 100 دلار کاهش داده است.
تبلیغات

وب‌سایت Digitimes معتقد است:

علت اصلی فروش نرفتن تبلت‌های مایکروسافت و خالی نشدن انبارهای فروشگاه‌ها از این محصول، قیمت بالای Surface Pro و عملکرد ضعیف Surface RT در تطبیق با اپلیکیشن‌های گوناگون و سیستم عامل اصلی این شرکت است.

اگر کمی واقع بینانه به عملکرد مایکروسافت طی چند ماه گذشته بنگریم، باید بگوییم که ردموندی ها آن‌طور که در زمینه نرم‌افزار، موفق و حرفه‌ای عمل می‌کنند، در زمینه‌ بازاریابی و قیمت گذاری اصلا خلاقیت به خرج نداده‌اند و دلیل آن هم همین چند میلیون تبلتی است که در حال خاک خوردن در قفسه فروشگاه‌ها هستند.

این شرکت در اولین تجربه ساخت تبلت، اصلا نتوانست موفق باشد. به همین دلیل سران مایکروسافت تصمیم گرفته‌اند تا در زمینه تولید و عرضه نسل دوم این محصولات، نهایت دقت را به خرج داده و محطاتانه عمل کنند. در همین راستا، ردموندی‌ها، تنها سفارش ساخت 300,000 دستگاه تبلت جدید را به کمپانی چینی Pegatron، سازنده سری تبلت‌های سرفیس، داده است.

مایکروسافت در شرایطی تمایل زیاد به عرضه محصولات سخت افزاری مبتنی بر سیستم عامل ویندوز RT دارد، که کمپانی‌های لنوو و سامسونگ به طور کامل، تولید محصولات مبتنی بر این سیستم عامل را قطع نموده‌اند و کمپانی‌های دل و ایسر نیز تولید محصولات مشابه را تا حد زیادی کاهش داده‌اند. تنها گزینه موجود در این لیست، نوکیا است که گفته شده، قصد دارد یک تبلت جدید که مبتنی بر این سیستم عامل است را روانه بازار نماید.

نظر شما در مورد این اقدام مایکروسافت چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند با عرضه نسل دوم تبلت‌های خود، نظر کاربران را جلب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات