سامسونگ، اولین کنفرانس توسعه دهندگان خود را پنجم لغایت هفتم آبان ماه امسال برگزار می‌کند

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل، گوگل و مایکروسافت، سه شرکتی هستند که هر سال کنفرانس ویژه توسعه دهندگان را برگزار می‌کنند. شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری با راه‌اندازی این کنفرانس‌ها سعی دارند تا جنبه‌های گوناگون سیستم‌های نرم افزاری، سخت افزاری و علی الخصوص سیستم عامل خودشان را به توسعه دهندگان نشان دهند تا آنها بتوانند بر طبق دانسته‌هایشان به توسعه اپلیکیشن و خدمات مبتنی بر همین سیستم‌ها بپردازند. سامسونگ نیز به تازگی قصد دارد تا با برگزاری یک کنفرانس مخصوص توسعه دهندگان، تکیه بر جای بزرگان زند.
تبلیغات

این کنفرانس ویژه قرار است از تاریخ پنجم لغایت هفتم آبان ماه سال جاری در شهر سان فرانسیسکو آمریکا برگزار شود. سامسونگ اعلام نموده است که این کنفرانس، مختص یک محصول خاص مانند تلفن همراه نیست، بلکه طیف گسترده‌ای از محصولات الکترونیکی این شرکت، مانند تلویزیون‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت، دوربین، گوشی‌های هوشمند و ... را نیز شامل می‌شود.

این اقدام سامسونگ، قدمی بسیار مهم و استراتژیک در متمایز جلوه دادن این شرکت از سایر سازندگان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید خواهد بود.

پیش‌تر گوگل، در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود، سعی کرد تا تمامی جنبه‌های گوناگون اندروید را به برنامه‌نویسان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات نمایش دهد، اما سامسونگ که تولید کننده سخت افزارهای مبتنی بر سیستم‌های عامل ساخت کمپانی‌های دیگر، به ویژه گوگل است قرار است چه کار متفاوتی را انجام دهد؟

سامسونگ بزرگترین اکو سیستم دستگاه‌های مبتنی بر اندروید را در سراسر جهان در اختیار دارد. بنابراین اگر یک توسعه دهنده اندروید بداند که چگونه می‌تواند برای این اکوسیستم گسترده، به تولید اپلیکیشن بپردازد، قطعا سود هنگفتی را به جیب خواهد زد. تمام تلاش سامسونگ در کنفرانس پیش رو نیز بر این اساس است.

پیش‌تر، این شرکت کره‌ای با خرید استارت‌آپ Boxee که در زمینه استریم کردن فیلم و ویدیو کار می‌کند، سعی کرد تا بازار تلویزیون‌های هوشمند خود را بیش از پیش گسترش دهد.

همچنین عنوان بزرگترین اکوسیستم گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید نیز در اختیار سامسونگ است. هر چند که به نظر می‌رسد بیشترین زمان این کنفرانس به ارائه جزئیات خاص پیرامون سیستم عامل اندروید سپری شود، اما نباید فراموش کرد که این شرکت کره‌ای، هم اکنون در حال کار کردن بر روی سیستم عامل جدید خود به نام تایزن است که گفته می‌شود می‌تواند اپلیکیشن‌های اندرویدی را نیز اجرا کند.

برای ثبت نام در این کنفرانس و اطلاع از اخبار پیرامون آن، می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

باید به خاطر داشت که برگزاری چنین کنفرانس‌های عظیمی، نیازمند پشتوانه‌های مستحکم فکری، مالی و فناوری است. اما آن‌چه مشخص است این است که سامسونگ نیز یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه فناوری است و هرگز نباید توانایی‌ها و قدرت این شرکت را دست‌کم گرفت.

به هر حال می‌بایست صبر کنیم و ببینیم که سامسونگ چه چیزهایی را در سر می‌پروراند و آیا واقعا توانایی برگزاری موفق یک چنین کنفرانس عظیمی را دارد یا خیر؟

به قول حافظ شیرین سخن:

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف

مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات