سرمایه گذاری 6.3 درصدی گوگل در Himax، گامی دیگر در جهت بهبود ابزارهای پوشیدنی همچون Google Glass

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی گوگل با خرید سهام در شرکت Himax، قصد دارد به بهبود ماژول‌ها و تراشه‌های پردازشی استفاده شده در ابزارهای پوشیدنی چون Google Glass کمک کند. سهم فعلی گوگل در سهام شرکت Himax Display،  معادل 6.3 درصد است و قرار است تا 12 ماه آینده به 14.8 درصد هم برسد.
تبلیغات

هدف اصلی این اقدام گوگل که می‌توان آن را نوعی قمار نیز تلقی کرد، توسعه و ارتقای ماژول‌ها و تراشه‌های استفاده شده در ابزارهایی چون عینک گوگل است که با استفاده از کریستال مایع در تولید برخی قطعات مورد نیاز آن چون بخش‌های نمایشی و واحدهای محاسباتی، می‌توان عملکرد دستگاه را به نحوی قابل ملاحظه ارتقا بخشید.

فناوری‌های شرکت های‌مکس در ابزارهای پوشیدنی که بر روی سر قرار گرفته و به صورت مداوم (Real-Time)، به نمایش اطلاعات و اعمال پردازشی گوناگون می‌پردازند و همچنین پروژکتورهای کوچک، می‌تواند باعث بهبودهای جالبی شود.

چنین ولخرجی‌هایی نشان از اعتماد و اتکای غیر قابل انکار غول جستجوی توقف ناپذیر به Google Glass دارد که به نوعی پیشقراول موج ابزارهای پوشیدنی محسوب می‌گردد.

عینک گوگل فعلا تنها در اختیار عده‌ی محدودی از توسعه دهندگان قرار گرفته تا قابلیت‌های آن را بر بوته‌ی آزمایش گذاشته و اپلیکیشن‌های خود را برای طیف وسیعی از کاربردهای گوناگون که شاید مصرف کنندگان حتی با آن‌ها آشنا هم نباشد، آماده کنند.

شاید در ابتدا، مشکلاتی بر سر فروش این عینک و تبدیل شدن آن به وسیله‌ای محبوب سد راه گوگل شود، چرا که بخش عمده‌ی بازار مصرف‌ کننده‌ی امروز، هنوز  با چنین وسایلی آشنایی کامل نداشته و پتانسیل حقیقی آن را نمی‌شناسند، اما به مرور زمان، پیش‌بینی می‌شود که بالاخره قبول کنیم که تلفنمان را مانند عینک بر چشمانمان بگذاریم.

این روزها صحبت‌هایی از احتمال نقض حریم شخصی کاربران توسط عینک گوگل به گوش می‌رسد، اما گوگل ادعا می‌کند می‌توان با به کار گیری مجموعه‌ای از قوانین و برخی الگوریتم‌های نرم افزاری، نگرانی‌های ایجاد شده را فرونشاند.

اگر بالاخره روزی این عینک هوشمند وارد بازار کشور شود، شما آن را خواهید خرید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات