نوکیا در سه ماهه دوم امسال، 7.4 میلیون دستگاه لومیا فروخته است

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2013 را رسما منتشر کرد. هر چند این کمپانی فنلاندی توانسته رکورد فروش تازه‌ای را به ثبت برساند و 7.4 میلیون دستگاه تلفن هوشمند از خانواده لومیا را به فروش برساند، اما با این حال فصل پیش را با 115 میلیون دلار ضرر پشت سر گذاشته است.
تبلیغات

نوکیا توانسته 7.4 میلیون دستگاه تلفن ویندوز فونی لومیا را در سه ماهه دوم سال 2013 به فروش برساند. این بدین معناست که میزان فروش این شرکت نسبت به سه ماهه اول امسال نزدیک به 32 درصد رشد داشته است.

بخش ابزارها و سرویس‌های نوکیا در این فصل توانسته 2.7 میلیارد دلار درآمد کسب کند که نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذاشته نزدیک به 24 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل نوکیا، استفن الوپ در جلسه ارائه گزارش مالی این شرکت به تلفن ارزان قیمت Asha 501 اشاره کرد و از آن به عنوان نشانه‌ای برای بازگردان شرکت به روزهای خوب یاد کرده است. او همچنین به این موضوع اشاره کرده که تمرکز شرکتش برروی ارتقاء محصولات و ارائه تلفن‌های رقابتی است.

او همچنین به تلفن محبوب و پرفروش لومیا 520 اشاره نموده و تقاضا برای آن را در بازارهای مختلف جهان از جمله چین و بریتانیا، بسیار قوی توصیف کرده است.

در سه ماهه اخیر کل فروش نوکیا به مبلغ 11.5 میلیارد دلار محدود شده است که نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته نزدیک به 22 درصد کاهش یافته است. این بدین معناست که ارائه محصولات جذابی همچون لومیا 920 نتوانسته فنلاندی‌ها را به سودهی بازگرداند و حالا چشم امید آنها به لومیا 1020 تلفن با دوربین خارق‌العاده بسته شده است.

حال باید دید که سنسور 41 مگاپیکسلی که به این زودی‌ها در دنیای اندروید و iOS رقیب پیدا نخواهد کرد قادر به جلب نظر کاربران بیشتر به اکوسیستم ویندوز فون خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات