عرضه نسخه‌ی دوم برنامه‌ی Google Maps برای iOS، این بار با پشتیبانی از آیپد

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت یک هفته از بروزرسانی برنامه‌ی نقشه‌ی گوگل برای اندروید، شاهد معرفی آن در اپ استور اپل هستیم که به همراه چندین بهبود کلی و جزئی و پشتیبانی از صفحه‌ی بزرگ آیپد، مجددا راهی iOS شده است.
تبلیغات

نخستین چیزی که نظر ما را جلب کرد، جزئیات بسیار بیشتر برنامه‌ی گوگل نسبت به اپلیکیشن پیش فرض خود iOS بود که مخصوصا برای کاربران ایرانی، مزیت بسیار مهمی به شمار می‌رود. طراحی کلی اپلیکیشن در مقایسه با نسخه‌ی اندرود، اندکی تمیزتر و رنگ‌ها کمی نرم‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسند.

من این برنامه را شخصا آزمایش کردم و باید گفت که نرمی و سرعت کار با اپلیکیشن اپل را در آن حس نکردی، اما با وجود اطلاعات محلی بسیار کامل‌تر و مسیر یابی بهتر، چاره‌ای جز انتخاب Google Maps به عنوان برنده‌ی رقابت برایم باقی نماند.

google maps2 7

امکان ذخیره‌ی نقشه‌ها برای مشاهده در حالت آفلاین نیز اضافه شده که فقدان آن در نخستین اپلیکیشن iOS احساس می‌شد. من این ویژگی را امتحان کردم و مطمئنا برای استفاده در سفرها و هنگامیکه به اتصال اینترنت دسترسی ندارید، این امکان را بسیار مفید خواهید یافت. برای ذخیره‌ی نقشه‌ها بر روی منطقه‌ی مورد نظر رفته و عبارت OK Maps را در کادر جستجو بنویسید.

از جمله دیگر بروز رسانی‌های صورت گرفته در دومین ویرایش از اپلیکیشن نقشه‌ی گوگل، می‌توان به تصاویر داخل ساختمان‌ها و اماکن سرپوشیده، گزارش وضعیت ترافیک به صورت زنده و نمایش تصادفات خصوصا در بزرگ‌راه‌ها و شاه راه‌ها اشاره کرد.

اگر از خوانندگان زومیت بوده و مقاله‌های آموزشی ما در مورد نصب برنامه‌های کرک شده بدون نیاز به جیل بریک را دنبال کرده باشید، این نکته را به اطلاعتان می‌رسانیم که این اپلیکیشن از هم اکنون در بازار برنامه‌های 25PP موجود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات