موتو ایکس موتورولا با دوربین Clear Pixel همراه خواهد بود

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
طی روزهای اخیر اخبار و شایعات بسیاری پیرامون تلفن Moto X موتورلا به گوش می‌رسد که مهم‌ترین آن‌ها امکان سفارشی‌سازی تلفن براساس میل کاربر است. قابلیتی که احتمالاً ازطریق آن مشتری قادر خواهد بود تا تغییرات مورد نظر خود را در ظاهر تلفن ایجاد کند. حال اطلاعات تازه‌ای از Moto X بدست آمده که به دوربین خاص و جدیدی با نام Clear Pixel اشاره دارد.
تبلیغات

هنوز دقیقاً نمی‌دانیم Clear Pixel چیست و چکار می‌کند. اما اگر بخاطر داشته باشید یکی از مدیران ارشد گوگل چندی پیش اعلام کرد که نکسوس بعدی مجهز به دوربین خاصی خواهد شد. کمی بعد نیز شایعه شد که گوگل در حال همکاری با نیکون برای ساخت سنسور دوربین نکسوس بعدی است. بدین‌ترتیب هرچند بین موتو ایکس و نکسوس یک دیوار وجود دارد، اما شاید دوربین هر دو این تلفن‌ها از یک فناوری پشتیبانی کند.

پیش از این گزارش شده بود که موتو ایکس مجهز به دوربین 10 مگاپیکسل خواهد بود. از دیگر مشخصات منتسب به موتو ایکس می‌توان به صفحه‌نمایش 720p، پردازنده 2 هسته‌ای Snapdragon S4 MSM8960 Pro و 2 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد.

در مورد دوربین تلفن Moto X گفته شده که در این تلفن دیگر خبری از «تیره و تاری تصاویر و جزئیات پایین» نیست. فناوری Clear Pixel احتمالاً شبیه به Panchromatic کداک عمل خواهد کرد و نسبت به حسگرهای معمولی نور بیشتری را جذب خواهد کرد، چیزی شبیه به اولتراپیکسل شرکت اچ تی سی.

به نظر می‌رسد نبرد تازه‌ای در زمینه کیفیت عکس برداری در دوربین تلفن‌های هوشمند شکل خواهد گرفت و نوکیا با لومیا 1020، موتورلا به موتو ایکس، گوگل با نکسوس و سونی با هونامی در آن میدان به نبرد خواهند پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات