مایکروسافت در حال کار بر روی تکنولوژی تشخیص حالات روحی و روانی افراد در هر لحظه است

شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
با خواندن تیتر این مطلب شاید دیگر بر همگان مشخص شود که چرا گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون در رنگ‌های گوناگون عرضه می‌شوند. بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت در آسیا در حال کار کردن بر روی تکنولوژی جدیدی است که به گوشی‌های هوشمند این قابلیت را می‌دهد تا حالات روحی و روانی کاربران را به صورت بلادرنگ تشخیص دهند.
تبلیغات

قطعا داشتن یک گوشی هوشمند با توانایی تشخیص شرایط روحی و روانی کاربر بسیار مهیج خواهد بود؛ اما این هیجان وقتی بیشتر می‌شود که گوشی به صورت خودکار، در هر لحظه حالات صاحبش را تشخیص داده و در شبکه‌های اجتماعی پخش کند!

محققان مایکروسافت می‌گویند:

در کنار رعایت حریم خصوصی افراد، این تکنولوژی باعث خواهد شد تا شبکه‌های اجتماعی از پویایی بیشتری برخوردار شوند؛ زیرا با استفاده از آن، حالت‌های روحی و روانی مختلفی که فرد در هر دقیقه از روز ممکن است دچار آن‌ها شود به سرعت در شبکه اجتماعی شخصی وی منتشر خواهد شد.

به گفته آن‌ها:

این قابلیت به شما کمک خواهد کرد تا بدانید که چه زمانی از روز برای گفتگو با فرد مورد نظر بهترین زمان ممکن است؟ مثلا دانستن این موضوع که آیا وی در حال حاضر خوشحال، غمگین و یا معمولی است می‌تواند نقش شایانی در تصمیم گیری‌های روزانه افراد ایفا نماید.

برای مثال فرض کنید که تازه در یک شرکت بزرگ استخدام شده‌اید و قصد دارید با رئیس گفتگو کنید. برای شناخت خلق و خوی وی اصلا لازم نیست تا از دیگران کمک بگیرید، تنها کافیست با مراجعه به صفحه وی در شبکه‌های اجتماعی متوجه شوید که وی چگونه آدمی است؟ با استفاده از این روش دیگر مطمئن خواهید بود که باید چگونه با رئیس خود برخورد کنید.

نظر شما در مورد این تکنولوژی جالب چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات