نقشه‌ی تعاملی از توزیع پلت‌فرم‌های iOS، اندروید و بلک‌بری در سراسر جهان

سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گروهی متشکل از Gnip و MapBox با همکاری اریک اشمیت، مدیر سابق بخش داده‌های گوگل موفق به تهیه‌ی مجموعه‌ای از نقشه‌های تعاملی شده‌اند که قادر به نمایش فراوانی و نحوه توزیع ابزارهای مجهز به سیستم عامل iOS، اندروید و بلک‌بری در سراسر جهان شده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این مجموعه شامل بیش از سه میلیارد داده‌ی جهانی مربوط به پیام‌های سرویس توئیتر است که از سپتامبر 2011 (شهریورماه ۱۳۹۰) جمع‌آوری شده‌اند. سرویس توئیتر موقعیت مکانی ارسال کننده پیام و پلت‌فرم آن را ثبت می‌کند. این گروه با تبدیل این داده‌ها به نقشه‌های قابل پیمایش، کوشیده تا الگوهای مربوطه را ترسیم و آن را به طرز ملموس‌تری به ما نشان دهد.

UK

در تصویر بالا فراوانی استفاده از این تجهیزات را در انگلستان مشاهده می‌نمایید؛ می‌توان به سادگی میزان برتری هر یک از این سیستم‌ عامل‌ها را در موقعیت‌های مکانی با توجه به رنگ‌بندی تشخیص دهید. در راهنمای این نقشه، رنگ سبز برای نشان‌گذاری کاربران اندروید، قرمز برای کاربران iOS، بنفش برای کاربران بلک‌بری و رنگ آلویی برای کاربران سایر محصولات به کار گرفته شده است.

LA

تصویر شهر لس‌آنجلس، ایالت کالیفرنیا

new-york

تصویری از ابرشهر نیویورک

chicago

شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی

جالب اینجاست که میزان استفاده از گوشی آیفون در مناطق مرفه‌نشین بیشتر دیده می‌شود، در حالی که اندروید در بین طبقه‌ی متوسط و افرادی که درآمد پایین‌تری دارند محبوب‌تر است. نشریه‌ی The Atlantic تصاویر بیشتری از این نقشه‌ها را به همراه شرح و بسط گسترده‌تری معرفی کرده است. اگر مایلید این نقشه را خودتان بررسی کنید می‌توانید به نشانی این نشریه سری بزنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات