تغییر موضع 180 درجه مایکروسافت: برای استفاده از ایکس باکس وان نیازی به آنلاین شدن نیست

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
از زمانی‌که رسما مشخص شد که برای استفاده از ایکس باکس وان، دستگاه باید هر 24 ساعت یک بار به اینترنت متصل شده و اصل بودن بازی‌های چک شود، فشارها برعلیه مایکروسافت آغاز شد و پس از برگزاری نمایشگاه E3 و کنفرانس سونی، این فشارها به اوج خود رسید. شرایط برای مایکروسافت به گونه‌ای پیش رفت که امروز غول نرم‌افزاری دنیا رسما در وب لاگ خود اعلام کرد که به موجب بازخورد کاربران از تصمیم خود صرف‌نظر کرده و کنترل آنلاین را حذف کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت در وب لاگ ایکس باکس اعلام کرده که برای استفاده از ایکس باکس نیازی به اتصال اینترنت نیست و کاربران می‌توانند به‌صورت کاملا آفلاین از آن استفاده کنند و دیگر محدود کنترل یک بار در روز وجود نخواهد داشت. مایکروسافت دلیل اتخاذ این تصمیم را بازخوردهای انجمن کاربران ایکس باکس اعلام کرده است.

برای استفاده از ایکس باکس وان نیازی به اتصال اینترنت نیست و بازی‌های دست دوم نیز به‌راحتی قابل فروش یا واگذاری به دیگری هستند

اما این همه ماجرا نیست مایکروسافت سیاست خود برای استفاده از بازی‌های دست دوم را نیز تغییر داده است و حالا هیچ محدودیتی برای اشتراک‌گذاری یا فروش بازی‌های دست دوم وجود ندارد. این بدین معنا است که شرایط استفاده از بازی‌های در ایکس باکس وان دقیقا مشابه ایکس باکس 360 شده است. البته برای اجرای بازی باید حتما دیسک در درایو وجود داشته باشد و نمی‌توان بازی را روی حافظه HDD دستگاه نصب کرده و سپس آن را به دیگری واگذار کرد.

مایکروسافت همچنین اشاره کرده که بازی‌های دانلود شده قابل اشتراک‌گذاری یا فروش مجدد به دیگری نیستند.

بسیاری بر این باور بودند که این دو محدودیت اعمال شده مایکروسافت باعث شکست آن‌ها در مقابل پلی استیشن 4 سونی می‌شد، اما حالا این تغییر سیاست مایکروسافت، باز هم امیدها را به کاروان ردموندی‌ها باز می‌گرداند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات