برنامه گسترده گوگل برای گندزدایی تصاویر مستهجن مربوط به کودکان

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در حال کار بر روی برنامه جدیدی است که به موجب آن تصاویر مستهجن از کودکان از فضای مجازی پاک خواهند شد. در این فناوری جدید به وب سایت‌ها، سازمان‌های اجرایی دولتی و موسسه‌های خیریه، امکان گردآوری تصاویر مستهجن تجاوز به کودکان، داده می‌شود، تا نسبت به حذف و پاک سازی‌ آنها از فضای مجازی اقدام کنند.
تبلیغات

براساس گزارش تلگراف در حال حاضر سازمان‌های مختلفی در حال شناسایی و جمع آوری تصاویر اینچنینی هستند، اما آنها روش مناسبی برای یافتن وب سایت‌های حاوی محتوای اینچنینی در دست ندارند، حال گوگل سرمایه گزاری نسبتا بزرگی را در راستای تولید ابزاری برای شناسایی این موارد انجام داده است.

برنامه گوگل این است که پایگاه اطلاعاتی جدیدی از این موارد ایجاد نموده و آن را در اختیار ارگان‌های فعال در زمینه مبارزه با محتوای ضد اخلاقی دهد تا آنها به راحتی قادر به یافتن متخلفان باشند.

گفته می‌شود این اقدام گوگل در راستای درخواست نخست وزیر بریتانیا آغاز شده است. او از گوگل خواسته تا از توانایی‌های خارق‌العاده فنی خود استفاده نموده و به آنها در راستای ریشه کن کردن تصاویر منزجر کننده یاری رساند.

در ادامه گزارش تلگراف آمده که گوگل در حال حاضر بصورت خودکار و با بکار گیری الگوی خاصی که از سال 2008 تهیه شده، تصاویر مربوط به آزار و سوء استفاده را مسدود می‌کند، اما ابزار جدید گوگل به مراتب قوی‌تر از قبل عمل خواهد کرد.

گوگل سرمایه گذاری 2 میلیون دلاری نیز برروی نرم افزارهای ثانویه انجام داده تا تصاویر مسهجن مربوط به کودکان در سرتاسر وب از بین روند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات