سرویس نقشه‌ی Waze برای افزودن داده‌های اجتماعی به نقشه‌های گوگل، تصاحب شد

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، بالاخره پس از شایعات و کشمکش‌های بسیار میان فیسبوک و گوگل، شرکت Waze که در زمینه‌ی نقشه‌های اجتماعی فوری فعالیت دارد،  نصیب گوگل شد. رقم دقیق این معامله رسما اعلام نشده ولی برآورد ها چیزی در حدود 1 تا 1.3 میلیارد دلار را نشان می‌دهند. حال گوگل در وبلاگ شخصی خود، از دلایل این خرید سخن می‌گوید.
تبلیغات

بنابر ادعای گوگل، این کمپانی از اطلاعات واصله از کاربران waze نهایت استفاده را در بروز رسانی لحظه به لحظه  و بی‌درنگ در داده ترافیکی نقشه‌هایش خواهد برد. به گفته مسئولان، داده هایی که کاربران در این شبکه قرار می‌دهند به ما کمک می‌کند تا بهترین مسیر، دقیق‌ترین داده‌های ترافیکی و سریع ترین راه حل های آنی را در اختیار کاربرانمان بگذاریم.

یکی از دلایلی که برخی اصرار داشتند که گوگل باید با فیسبوک همکاری کند، دسترسی به چنین اطلاعاتی بود که به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد با استفاده از سرورهای waze  آن را تامین کند.

به گفته مسئولان ویز، دو شرکت به توافقات بسیار خوبی رسیدند و حالا هم قرار نیست چیزی در شرکت تغییر کند و همه چیز بر طبق روال قدیمی به پیش خواهد رفت و ما همچنان به اجتماعی‌تر کردن داده هایمان ادامه خواهیم داد.

تیم توسعه دهنده Waze در مقرر اصلی خود باقی خواهند ماند و "فعلا" به صورت جداگانه فعالیت خواهند کرد. احتمالا یکی از دلایل چیرگی گوگل بر فیسبوک در تصاحب شرکت، همین مساله ماندن در میهن یا مهاجرت به کالیفرنیا بوده است.

ویز، در مدت فعالیت خویش رشد بسیار سریعی داشته و به 50 میلیون کاربر در 110 کشور دست یافته است. کمپانی همچنین چیزی در حدود 68 میلیون دلار نیز، سرمایه جذب کرده و همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

به نظر شما، با اضافه شدن داده‌های اجتماعی چه تغییراتی در نقشه‌های گوگل مشاهده خواهیم کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات