با وجود گذشت یک سال از معرفی ویندوز آرتی، خبری از محصولات آن در کامپیوتکس امسال نیست

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
3 روز از آغاز کامپیوتکس تایپه، بزرگ‌ترین رویداد فناوری آسیا می‌گذرد، و حتی یک محصول مبتنی بر ویندوز آرتی هم معرفی نشده است. این سیستم عامل نوپای مایکروسافت که برای اجرا روی پردازنده‌های ARM بهینه شده، سال گذشته معرفی و عرضه شد ولی تاکنون که اقبال چندانی نیافته است.
تبلیغات

ویندوز آرتی از زمان معرفی، سروصدای زیادی به پا کرد و در ابتدا شاهد موج محصولات مبتنی بر آن بودیم. اما به دلیل محدودیت در اجرای میلیون‌ها نرم افزار مبتنی بر ساختار x86 و تولید موازی ابزار هایی با پردازنده‌های پرقدرت و کم‌مصرف اینتل، بازخورد مناسبی از فروش این محصولات حاصل نشد و تولید‌کنندگان را تا حدودی دل‌سرد کرد.

حال با وجود آن‌که که سالن‌ها و کنفرانس‌های کامپیوتکس امسال، مملوء از ابزارک های مبتنی بر ویندوز 8 است که پردازنده‌ی Haswell اینتل را در دل خود جای داده‌اند، غیبت محصولات ویندوزی مجهز به پردازنده‌های ARM به وضوح احساس می‌شود.

اما همان‌طور روز گذشته در مقاله‌ای به اطلاع شما رساندیم ، ممکن است با ارئه ویندوز 8.1 آرتی و استفاده آن ازپردازنده‌ی بهینه شده‌ی اسنپدراگون 800 کوالکام، که قرار است تا 75 درصد از کارایی بالاتری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود یعنی S4 Pro برخوردار باشد، این روند نزولی تغییر مسیر داده و به سمت بالا اوج گیرد.

بنابر منابع اطلاعاتی سایت Verge، ممکن است تولید‌کنندگان تمامی قوا و برنامه‌های خود را بر به‌روزرسانی 8.1 و پردازنده‌ی جدید کوالکام متمرکز کرده باشند تا تجربه کاربری و قدرت دستگاه‌های کوچک‌تر را به یکباره به رخ رقیبان بکشند.

این هفته شاهد معرفی Iconia W3 از سوی ایسر بودیم که با نمایشگر 8 اینچی و ویندوز 8، می‌تواند تهدید بزرگی برای دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز آرتی به حساب آید.

پیش‌بینی شما از آینده‌ی این پلتفرم نوظهور چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات