AirDrop قابلیت جدید iOS 7 که اشتراک گذاری فایل‎‌ها به صورت بی‌سیم را ساده می‌کند

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مشکلات اصلی سیستم عامل iOS محدودیت‌های مرتبط با اشتراک گذاری فایل‌ها با ابزارهای دیگر است، در آیفون و آیپد امکان ارتباط با ابزارهای دیگر از طریق وای-فای یا بلوتوث با دشواری همراه است. اما به نظر می‌رسد که اپل بالاخره قصد دارد کمی از محدودیت‌های اکوسیستم خود بکاهد. نرم افزار AirDrop اولین بار در سیستم عامل OS X Lion معرفی شد تا کاربران مک بتوانند فایل‌ها را بدون نیاز به شبکه وای-فای یا حافظه‌های خارجی با دیگران به اشتراک بگذارند. 9t5Mac گزارش کرده که این قابلت به iOS 7 نیز اضافه شده است.
تبلیغات

براساس این گزارش از طریق AirDrop می‌توان دو ابزار اپلی را مستقیما به یکدیگر متصل کرد. گفته می‌شود قابلیت AirDrop در iOS 7 به منوی اشتراک گذاری استاندراد سیستم عامل اضافه شده تا از طریق تمام اپلیکیشن‌ها در دسترس باشد. متاسفانه این قابلیت تنها برای ارتباط بین ابزارهای iOS و Mac قابل استفاده خواهد بود. به کمک این قابلیت انتقال فایل‌ها بین آیپد و آیفون و کامپیوترهای مک آسان می‌شود و کاربر بدون دردسر می‌تواند عکس‌ها یا اسناد مورد نظر خود را به دیگر ابزارهای اپلی منتقل نماید.

همانطور که پیش‌تر بطور مفصل به این موضوع پرداختیم، در iOS 7 طراحی رابط کاربری سیستم‌عامل به طور کامل تغییر کرده است و علاوه بر آن یکپارچگی با شبکه‌های مختلف اجتماعی از جمله Flicker و Vimeo انجام شده است.

به هر حال با قابلیت AirDrop حداقل بخشی از مشکلات کاربران iOS برای انتقال فایل‌ها بین ابزارهای مختلف رفع می‌شود. در حال حاضر کاربران اندروید به راحتی و از طریق قابلیت Direct Wifi امکان اتصال مستقیم بین دو ابزار با یکدیگر را دارند تا به سادگی فایل‌ها را بین ابزارهای اندرویدی و دیگر ابزارهای سازگار با این فناوری منتقل نمایند. علاوه بر این کاربران اندروید، ویندوز فون و سیستم عامل‌های دیگر قادر به استفاده از روش‌های دیگر انتقال بی سیم اطلاعات همچون NFC و بلوتوث نیز می‌باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات