مرکز اعلانیه‌ها به مرورگر کروم اضافه می‌شود

جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل نسخه آزمایشی از مرورگر کروم با قابلیت جدید مرکز اعلانیه‌ها را منتشر کرده است، که در آن اعلانیه (Notification) مربوط به اپلیکیشن‌ها یا افزونه‌ها به شکل منسجم‌تر و کارآمدتری نمایش داده می‌شود. این بخش که شباهت زیادی به همتایش در اندروید دارد، قادر به نمایش انواع مختلف اعلانیه‌ها از نوع نوشتاری تا تصویری است.
تبلیغات

مرورگر کروم روز به روز فاصله خود را از مرورگرهای دیگر بیشتر می‌کند و گوگل با افزودن امکانات کاربردی و جدید، بر قدرت آن می‌افزاید. در نسخه 27 این مرورگر قابلیت جستجوی صوتی افزوده شده و حالا به نظر می‌رسد که در نسخه بعدی شاهد یک بخش جدید و جذاب برای نمایش اعلانیه‌ها هستیم.

پیش از این نیز مرورگر کروم دارای بخش اعلانیه‌ها بود اما رابط کاربری آن بسیار ساده طراحی شده بود و کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در نسخه آزمایشی کروم که طی هفته‌های آینده نیز نهایی خواهد شد، توجه ویژه‌ای به بخش اعلانیه‌ها شده است تا کاربر از اعلانیه مربوط به تقویم گوگل، چت جیمیل، ایمیل جدید یا تیتر اخبار یک افزونه خاص به خوبی مطلع شود.

توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های تحت مرورگر و سیستم عامل کروم نیز به خوبی قادر به دسترسی به این بخش بوده و می‌توانند از آن برای اطلاع رسانی به کاربر استفاده نمایند. هشدارها می‌توانند در قالب متن، عکس یا موارد دیگر باشند. در این بخش، فضایی برای نمایش آیکون، تیتر اعلانیه و توضیحات مختصر مربوط به آن در نظر گرفته شده است.

قابلیت دیگر در مرکز اعلانیه‌ها، امکان مشاهده کلیه هشدارها و اطلاعیه‌ها در یک صفحه مستقل است. به این ترتیب کاربر می‌تواند به اعلانیه‌های قبلی که شاید فراموش کرده باشد، بخواند، دسترسی داشته باشد.

اگر تمایل به تجربه این قابلیت در کروم هستید می‌توانید نسخه آزمایشی مرورگر کروم را دریافت و استفاده نمایید. برای مشاهده جزئیات بیشتر به صفحه مربوطه آن در وب سایت developer.chrome.com مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات