عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس

پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم (Danny Santos II)، عکاس سنگاپوری، پست زیر را در صفحه فیس‌بوک سامسونگ مشاهده کرد.

942092 566623156693315 2091577494 n

در کنار این عکس متنی نیز درباره آن درج شده بود:

جالب. سینمایی. این عکس خیابانی، توسط یکی از عکاسان سامسونگ در سنگاپور گرفته شده است. عکس‌های خود را از خیابان‌های سنگاپور برای ما ارسال کنید. شاید عکسی از شما که با یک دوربین مدل NX300 سامسونگ گرفته شده باشد، برنده شود.

سانتوس با مشاهده این عکس، در اعتراض به این کار، پست زیر را در صفحه خود منتشر کرد:

می‌توانید باور کنید؟ یکی از عکس‌های من، بدون کسب اجازه از من، توسط سامسونگ، در صفحه فیس‌بوکش منتشر شده است.

این پست، به کمک صدها کامنت، لایک و اشتراک، در سراسر اینترنت پخش شد. عکس اصلی متعلق به سانتوس، در زیر آمده است.

danny

با نگاهی به اطلاعات EXIF عکس، به راحتی می‌توان دریافت که عکس فوق، به کمک دوربین DSLR D700 گرفته شده نه دوربین بدون آینه سامسونگ.

exifpeek

سامسونگ پس از این اتفاق، عکس‌العمل نشان داد. یک ساعت بعد از انتشار پست سانتوس، شرکت سامسونگ با وی تماس گرفته و توضیح داده که در حال بررسی این مسأله است.

به نظر می‌رسد یکی از عکاسان آزاد، این عکس را بدون اجازه سانتوس در اختیار آژانس برگزارکننده مسابقه عکاسی سامسونگ قرار داده و در ادامه، این اتفاق رخ داده است.

چند ساعت بعد، سامسونگ از سانتوس عذرخواهی کرده و پست خود را به شرح زیر، بروز رسانی نمود:

ما صمیمانه از دنی سانتوس عذرخواهی می‌کنیم. گویا عکاسی به طور اشتباهی این عکس را در اختیار مؤسسه برگزار کننده مسابقه قرار داده است. ما با آقای سانتوس تماس گرفته و این مسأله را توضیح دادیم. هم‌اکنون نیز در حال اصلاح وضعیت پیش‌آمده هستیم.ما همیشه به کپی‌رایت احترام گذاشته‌ایم و انتظار داریم مؤسسه‌های همکار نیز این کار را انجام بدهند. ما به طور جدی در حال پیگیری این مسأله و جلوگیری از وقوع مجدد آن هستیم.

احتمالاً سامسونگ از این به بعد قبل از انتشار یک عکس علاوه بر وضعیت قانون کپی‌رایت، اطلاعات EXIF عکس را نیز بررسی کند!

نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات