IBM بخشی از کسب‌و‌کار خود در بخش سرورها را به لنوو می‌فروشد

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
نزدیک به ۸ سال از فروش بخشی از کسب‌و‌کار IBM در بازار PC به لنوو می‌گذرد. حالا خبرهایی منتشر شده که بر اساس آنها،  این شرکت در حال انجام گفتگوهای جدی برای فروش بخشی از کسب‌و‌کار خود در دنیای سرورها به شرکت چینی لنوو است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خبرهای این رخداد که از وال‌استریت‌ژورنال و بلومبرگ منتشر شده‌اند اعلام کرده‌اند که مبلغ این قرارداد احتمالاً بین ۲.۵ تا ۴.۵ میلیارد دلار خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این قرارداد مربوط به فروش سرورهای x86 کمپانی آی‌بی‌ام به لنوو هستند. سرورهایی که امروزه با نام تجاری System X شناخته می‌شوند. عملکرد این بخش از فعالیت‌های IBM، در ماه‌های گذشته ضعیف بوده و بر اساس آمارهای منتشر شده، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۳، فروش ناامید‌کننده‌ای را تجربه کرده‌اند.

بنا بر اعلام IBM، سود شرکت در این زمینه نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده ۵ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، کاهش ۱۳ درصدی فروش قطعات سخت‌افزاری آی‌بی‌ام، سود این شرکت را در این زمینه یک‌ درصد کاهش داده است. در طول سال‌های گذشته، فروش محصولات System X شرکت آی‌بی‌ام در مقایسه با فروش مین‌فریم‌های System Z که البته کمپانی قصد فروش آن را ندارد، ۷ درصد کاهش داشته است.

لنوو امروز اعلام کرد که در حال انجام گفتگو با طرف سوم برای بررسی امکان خریداری یک کسب‌و‌کار بالقوه است. IBM هنوز اخبار منتشر شده را تأیید نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات