تیم ایکس باکس مایکروسافت در حال آزمایش ساعت هوشمند با کانکتور سرفیس است

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
چند روز پیش شایعه مربوط به ساخت ساعت هوشمند مایکروسافت را در زومیت خواندید و امروز گزارش شده که غول نرم‌افزاری دنیا، توانسته نمونه اولیه از ساعت مچی خود را تولید کرده و در حال انجام آزمایش‌های اولیه روی آن است. ظاهراً تیم مهندسین لوازم جانبی ایکس‌باکس روی این پروژه کار می‌کنند.
تبلیغات

یک منبع مطمئن به ورج اعلام کرده که مایکروسافت نزدیک به یک سال است که در حال توسعه ساعت مچی خود است. پیش از این اطلاعاتی به دست آمده بود که نشان می‌داد مایکروسافت قصد داشته تا یک مچ‌بند ورزشی که ضربان قلب را کنترل می‌کند به‌عنوان لوازم جانبی ایکس ‌باکس عرضه کند. اما وال‌استریت‌ژورنال هفته گذشته گزارش کرد که مایکروسافت نیز در حال ساخت ساعت هوشمند خود است، ساعتی که از یک صفحه‌نمایش 1.5 اینچ بهره می‌برد.

درحال‌حاضر ساعت هوشمند مایکروسافت در مرحله ابتدایی قرار دارد و یک تیم متشکل از مهندسان فعال در زمینه لوازم جانبی ایکس‌باکس و حسگر کینکت روی این ابزار تمرکز کرده‌اند. در این گزارش آمده که کاربر می‌تواند بندهای ساعت را از صفحه لمسی 1.5 اینچی جدا کند. یکی از نمونه‌های اولیه این ساعت‌ها دارای درگاه مغناطیسی تبلت سرفیس است. کانکتور 5 سوزنه سرفیس قادر به انتقال اطلاعات و جریان الکتریسیته به‌صورت هم‌زمان است. ازآنجاکه این یک نمونه اولیه از ساعت مایکروسافت است شاید نسخه نهایی فاقد این درگاه باشد.

جالب است بدانید که مایکروسافت در سال ۲۰۰۴ چند ساعت هوشمند را با نام برند SPOT عرضه کرده بود. آن ساعت‌ها ازطریق سیگنال‌های رادیویی FM قادر به دریافت اطلاعات مربوط به آب‌و‌هوا، بازار بورس و اخبار بودند. مایکروسافت در سال 2008 تولید و عرضه این ساعت‌ها را متوقف نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات