اتهام تازه سامسونگ: به‌کارگیری دانشجویان برای ارسال ناشناس نظرات منفی درباره‌ی HTC One

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
به کارگیری دانش‌آموزان و دانشجویان برای تبلیغات منفی علیه گوشی HTC One اتهام تازه‌ای است که کمپانی سامسونگ با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کند. به تازگی کمیسیون تجارت منصفانه‌ی تایوان مشغول بررسی شواهد و مدارک موجود در رابطه با بکارگیری کاربران از سوی سامسونگ برای درج نظرات منفی علیه محصولات رقیب است.
تبلیغات

در صورت اثبات اتهام سامسونگ آنها می‌بایست حداکثر تا سقف 25 میلیون دلار تایوان (معادل 835 هزار دلار امریکا) را به عنوان جریمه پرداخت نمایند. با این وجود، در واکنش به این اخبار، شرکت کره‌ای سامسونگ اعلام کرده که این «حادثه‌ی ناگوار» بر خلاف «اصول بنیادین» سامسونگ است.

این در حالی است که اسنادی که به صورت آنلاین منتشر شده‌، نشان می‌دهد که این کمپانی دانش‌آموزان و دانشجویان را به صورت ناشناس به کار گرفته تا از محصولات سامسونگ تعریف و تمجید کرده و در عین حال به انتقاد از تولیدات HTC بپردازند.

پس از آنکه شکایات متعددی به کمیسیون تجارت منصفانه‌ی تایوان ارائه شد، این کمیسیون خود را موظف دانست تا آن را پیگیری و تا حصول نتیجه‌ی قانونی دنبال نماید. این اقدام موجب شده تا سامسونگ کلیه اقدامات بازاریابی خود را در حال حاضر در این منطقه متوقف کند که شامل ارسال نظرات ناشناس نیز می‌شود.

جالب اینجاست که این کمپانی نام‌آشنای کره‌ای پیشتر در اوایل سال جاری نیز به دلیل گمراه کردن مصرف کنندگان پیرامون قابلیت‌های دوربین Galaxy Y Duos از سوی این کمیسیون جریمه شده بود.

پی‌سی ورلد و فون آرنا گزارش کرده‌اند که سامسونگ، این موضوع را قبول نموده و اعلام کرده که ارسال نظرات با نام افراد ناشناخته و بر علیه کمپانی‌های دیگر را تکرار نخواهد کرد.

در صورت مجرم شناخته شدن سامسونگ در این پرونده، بی شک می‌تواند دردسرهایی را برای آنها در پی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات