ادعای یک مخترع ایرانی مبنی بر ساخت ماشین زمان باعث تمسخر ایرانیان در رسانه‌های خارجی شد

شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
مخترع ایرانی مدعی ساخت ماشین زمان شده است، ماشینی که آینده ۵ یا ۸ ساله انسان‌ها را با دقت ۹۸ درصد پیش‌بینی می‌کند.
تبلیغات

طی روزهای اخیر اخبار عجیبی در رابطه با اختراع یک جوان ایرانی در رسانه‌های داخلی کشور منتشر شد که کمی بعد مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت و متاسفانه باعث تمسخر ایرانیان گردید. مخترع ایرانی مدعی ساخت ماشین زمان شده است، ماشینی که آینده 5 یا 8 ساله انسان‌ها را با دقت 98 درصد پیش بینی می‌کند. این مخترع ایرانی از مشکلات شخصی‌اش با نیوتن و اینشتین نیز صحبت‌ها نموده است.

این مخترع جوان در مصاحبه خود با خبرگزاری‌ فارس اعلام نموده که توانسته تنها با صرف 500 هزار تومان یک دستگاه در ابعاد کیس کامپیوتر تولید کند که آینده افراد تا 8 سال بعد را با دقت 98 درصد پیش‌بینی کند. کمی بعد این خبر در بسیاری از وب سایت‌ها و رسانه‌های داخلی منتشر شد و از امروز صبح نیز برخی از رسانه‌های خارجی به انتشار آن پرداخته و به تمسخر او، دولت و ایرانیان پرداختند.

این مخترع جوان و باهوش وطنی در مصاحبه‌اش از نحوه ساخت دستگاه ماشین زمان گرفته تا مشکل شخصی‌اش با دیگر دانشمندان مطرح جهان همچون نیوتن و اینشتین صحبت کرده بود!

این دستگاه کوچک شما را به گذشته یا آینده نمی‌برد، بلکه قرار است با پیشگویی، آینده را نزد شما بیاورد؛ البته علی رازقی، مخترع این دستگاه می‌گوید که کار ساخت ماشین زمانی که بشر با آن به آینده سفر کند را هم شروع کرده و پروژه پیشرفت خوبی داشته، اما مشکل اصلی این است که هنوز راهی برای بازگرداندن مسافران زمان، به زمان حال پیدا نکرده است. او می‌گوید که من می‌دانستم این طرح مثل توپ صدا می‌کند و حالت یک بمب خبری است: «من با جاهای مختلف تماس گرفتم و بحث امنیت را مطرح کردم. امنیت جانی ما را چه کسی تامین می‌کند؟ همه مسخره کردند، من هم حرفی نزدم تا الان. اما بعد از عید کم‌کم این اتفاق افتاد و من منتظرم که جاهای دیگر هم سراغم بیایند.»

علی رازقی نام این مخترع نخبه ایرانی است که خود را سرپرست «مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران کشور» نیز می‌داند و ایمان دارد که دستگاه ماشین زمان را ساخته است. او تا به حال 179 اختراع را در اداره ثبت اختراع‌های کشور ثبت نموده است!

اما امروز نشریات مختلف خارجی از جمله تلگراف، ایندیپندنت، دیسکاوری، هانگفن و غیره این خبر را منتشر نموده و تا جای ممکن سعی در تمسخر آن نمودند. در این نشریات به این نکته اشاره شده که اصلا مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران کشور وجود خارجی ندارد. در این نشریات به بخشی از صحبت‌های آقای رازقی اشاره شده که گفته دستگاه ساخته شده توسط او می‌تواند توسط دولت مورد استفاده قرار گیرد و حتی از آن می‌توان استفاده‌های نظامی برد.

کمی بعد خبرگزاری دولتی پرس تی‌وی ایران رسما اعلام کرد که هیچ اختراعی با عنوان ماشین زمان در ایران رسما ثبت نشده است.

تابناک نیز به این موضوع و پرداخته و اذعان داشته که رسانه‌های داخلی نباید به موارد اینچنینی بپردازند و همچنین مسئولین نیز می‌بایست به سرعت با چنین ادعاهایی برخورد کنند. 

اگر تمایل دارید تا مصاحبه کامل علی رزاقی در رابطه با ماشین زمان و خصومت شخصی‌اش با نیتون بخوانید به سایت فراررو مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات